1

Onderwerp: waarmee bekleden?

Hallo,

Ik ben een ontzettende newbie op het taartenmaakgebied. Twee workshops gedaan en twee weken terug mijn eerste twee taarten gemaakt. Superleuk om te doen en ik was (niet eens stiekem) erg trots. Volgende week is mijn zoon jarig en wil ik eigenlijk het ridderkasteel uit het boek van Debbie Brown maken. Nu hoop ik dat jullie tips voor me hebben.

Ik wil namelijk de lagen niet alleen aan elkaar 'plakken' met botercr

Re: waarmee bekleden?

ik kan niet vinden over welke taart je het hebt, dus daarin kan ik je geen advies geven.

maar wel, dat je NOOIT maar dan ook echt NOOIT een taart moet bekleden met iets waar tylose doorheen is gemengd. :STylose is echt om de decoratie wat meer steun te geven, zodat het dus niet inzakt, maar je fondant of marsepein wordt er nou niet bepaald lekkerder van; soort plaklaagje in je mond, alsof je lijm eet. :D

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Dank Tirza voor je snelle berichtje! Dat is al een heel goede tip: dus

ok heb even gekeken, goed dat je de linkjes had opgezocht!
Ja dat kan gewoon met marsepein/fondant. Naar beneden zakken zal het niet doen denk ik. Je moet in ieder geval niet te dik afsmeren, echt alleen een kruimel-coating. En eventueel de "steentjes" aan elkaar plakken met een beetje water, zodat ze ook echt aan elkaar vast zitten.

Vullen zou ik zeker gewoon doen, maar ik denk niet in die torentjes. , ik denk dat ze er erg instabiel van worden.
Je kunt er misschien wel een lange stok in doen, of een rietje ofzo, dat ze in ieder geval niet van elkaar afvallen.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs