Onderwerp: Aantal vraagjes: stapeltaart, ontdooien, bekleden
Ik heb even een paar vraagjes, ben de afgelopen week tegen een aantal probleempjes aangelopen:
Stapeltaart:
Ik heb een prachtige stapeltaart gemaakt (al zeg ik het zelf voor de eerste keer) maar er ontstond een probleem bij het eraf halen van de stapel tijdens het snijden.
Het fondant van de taart er onder was helemaal zacht, nat, en kleefde vast aan het taartkarton.
Hoe kan dit en heeft iemand tips om dit te voorkomen?
Ontdooien:
Ik had 2 taarten ingevroren 1 in de doos met een plastic zak en 1 alleen in de plastic zak. 24 uur van te voren in de koelkast gezet in doos en de ander in zak.
Hier zag ik het probleem al ontstaan, fondant ging ontzettend zweten (maakt me eerst nog geen zorgen) maar toen ik hem uit de koelkast haalde om op te drogen droop het fondant er echt af.....en liep ook helemaal uit...wat is er mis gegaan?
Ook de vulling (aardbeienmousse van de site) zakte helemaal in, met als gevolg dat er dus niets meer van mijn taart over was....
Bekleden:
Van de week een nieuwe poging gedaan om een taart te maken, dit gaat hardstikke goed, maar opnieuw een probleem onder het fondant ontstonden allemaal luchtbellen???
Kan iemand mij helpen met deze problemen, heb al gezocht op de site, maar kan niet echt het juiste antwoord vinden!
Alvast heel erg bedankt!