1

Onderwerp: hoe snij je eigenlijk een (topsy) stapeltaart aan?

Hoi allemaal,

ik ben nog heel nieuw in dit wereldje maar heb het bakken en versieren helemaal te pakken. Ik wil heel graag een stapeltaart gaan maken maar heb eigenlijk geen idee hoe je die moet gaan aansnijden.
Ik heb al wel heel veel informatie gevonden over het maken en in elkaar zetten van stapeltaarten en topsy turvy's, maar dus niet over hoe je hem weer uit elkaar haalt.
Wie helpt me verder?
Hoe zorg ik dat de taart er nog presentabel uitziet?

groetjes, Wendie(tje)

printje nodig? Mail me! Ik print op ouwel, frosting en icingsheets
mijn taartjes: http://s1019.photobucket.com/home/wendieverhaar/index

2

Re: hoe snij je eigenlijk een (topsy) stapeltaart aan?

dat zou ik nu ook wel willen weten :D

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

3

Ik haal de lagen meestal van elkaar af en begin dan met de onderste laag aan te snijden. met een drie laags taart heb je dan nog altijd twee leuke lagen staan.

ik zelf snij vanaf boven, als die op is, taartkarton eraf en dan de volgende laag.
Hoe mijn klanten het doen, dat weet ik niet, maar ik adviseer het bovenstaande, ten zij er verschillende smaken in zitten geef ik de optie om ze van elkaar te halen en hoe dat te doen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

ok! Dank jullie wel!

Nog een vraagje dan:

Als je de taarten van elkaar afhaalt, dan ziet de volgende taart er toch helemaal niet meer leuk uit? Als je de taartkartons met botercreme vastmaakt, dan zie je dat toch heel erg. Of zetten jullie de taarten los op elkaar?

alvast bedankt weer!

printje nodig? Mail me! Ik print op ouwel, frosting en icingsheets
mijn taartjes: http://s1019.photobucket.com/home/wendieverhaar/index

ik gebruik een beetje icing. en inderdaad je ziet de stokjes of de gaten waar de stokjes hebben gezeten.
Ik vind het persoonlijk niet belangrijk dat de taart er dan nog prachtig mooi uit ziet, als mensen dat hadden gewild, hadden ze maar losse taarten moeten bestellen.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs