1

Onderwerp: Chocoladebiscuitmix is niet klaar???

Hallo ik heb voor het eerst de chocoladebiscuitmix gebruikt en alles volgens het etiket gevolgd. Maar zonet haal ik hem eruit en is de taart nog helemaal zacht en vochtig van binnen  :nooo .
Sateprikker kwam er helemaal nat uit.

Ik heb hem nog maar even terug in de oven gezet op 170 graden (heteluchtoven). Hoe lang moet ik de taart er nu in laten zitten??????
Tussentijds controleren? Of juist niet?

Please help meeeee :o

Een eigen taart smaakt lekkerder omdat het met liefde is gemaakt.

Re: Chocoladebiscuitmix is niet klaar???

als 3/4 van de baktijd voorbij is kun je tussentijds controleren. Iedere oven is weer anders, dus inderdaad met tussentijds controleren pas eruit halen als hij gaar is

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Heel erg bedankt voor je supersnelle antwoord :thumb:

4 Laatst bewerkt door Cabi (16-11-2009 15:04)

Volgens mij met 20 miuten erbij toch gelukt.
Hij is al afgekoeld en staat even in de koelkast zodat hij zo dadelijk beter te snijden is voor de vullingen.

Klopt het trouwens dat hij bijna de helft lager blijft als de normale biscuitmix?
Ik ga een laag dulche de leche en een laag ganache als vulling doen.

Het wordt een taart voor mijn zus voor morgen.

Liefs,

5

Ik had ook een te nat chocoladebiscuit, maar ik had m'n temperatuur vergeten hoger te zetten *oeps* ja dan wordt het niet zo snel gaar :D

Maar lager dan normale biscuit nee, bij mij was ie zelf ieeeeetsje hoger dan de normale. Vanmiddag weet ik of m'n tweede chocoladebiscuit ook zo hoog is :D

Je zou toch haast nog taarten aan het maken zijn in je slaap :D

6

Hij was uiteindelijk heel erg lekker volgens de mensen hier :9.
Hij zag er ook lekker uit van binnen.

Ik mag hem jammergenoeg niet proeven ivm mijn zoontje die borstvoeding krijgt en koemelk en kippenei allergie heeft.

De taart is op een klein stukje na al helemaal op  :)

Mayo kan je me laten weten of de jouwe ook lager blijft dan de normale biscuitmix?

Liefs,

die van mij blijft ook lager dan normale met de verhoudingen die op de verpakking staan. Ik doe er 1 of 2 extra eieren + andere ingredienten extra bij.
1 ei = 83 gr mix en 19ml water

groetjes Tirza     

8

Ik heb m'n nieuwe chocobiscuit nu in de oven staan. Ik denk dat ik gisteren ook 1 te groot ei had, die was van een andere lading en ik denk een L, ik gebruik meestal M. Het beslag is nu al steviger dan gisteren. Temperatuur netjes opgehoogd, laatste temperatuurfase is net ingegaan :D

Als ik m'n 24 cm springvorm vul kom ik al vrij hoog met de verhoudingen op de verpakking (330 gr, 4 eieren, 75 ml water), hij komt nu al ietsje boven de vorm uit, voor zover ik kan zien door het bakpapier heen :D

9

Hij is nu perfect als ik de buitenkant en m'n sat

10

Ok

11

Nee valt mee, scheelt vrij weinig. Of mijn taarten zijn sowieso laag hihi..

Wat is jullie taarthoogte normaal?

12

Chocoladebiscuit was bij mij net zo hoog als gewone biscuit, maar moest inderdaad ook wat langer in de over. 10 Minuutjes extra en toen was ie nog steeds wat klam. Nou vind ik dat met chocoladebiscuit niet zo'n probleem, want dan heeft ie net iets meer smaak vind ik.

13

mayo1980 schreef:

Nee valt mee, scheelt vrij weinig. Of mijn taarten zijn sowieso laag hihi..

Wat is jullie taarthoogte normaal?

verschilt een beetje, soms zijn ze 8 cm soms zijn ze 12 cm, daar zit het meestal wel tussenin. Bij die van 12 snij ik er wel nog een stuk af want als de vulling er nog in moet en marsepein erover heen, wordt het echt iets te hoog naar mijn mening. bekleedt en al vind ik 10 cm toch het mooist.

groetjes Tirza     

14

Ik denk dat die van mij +/- 8 cm zijn exclusief vulling. Zal het eens nameten, nu wil ik het weten ook :D

Ik ben er wel achter gekomen dat de biscuit beter wordt als je oven verder leeg is. Eerst bakte ik op het rooster in het midden en de dichte bakplaten had ik dan onderin de oven zitten, gisteren heb ik die bakplaten eruit gehaald en de taart 40 minuten in de oven ipv 30 minuten (opwarmen en dan 10 minuten op 150 - 10 minuten op 160 - resttijd op 175 graden). Nu had ik een mooie niet plakkerige biscuit.