1

Onderwerp: Draadjes in een rietje

Hallo allemaal,
Dit topic is al vaker aan bod gekomen op het forum. Ik wil graag sterretjes op een draadje maken. Nu heb ik hier al geleerd dat je die niet zomaar in de taart moet steken, maar in een rietje. Lang leven het forum, want dat scheelt weer een roestige taart. Alleen nu mijn vraag. Hoe doe je dat rietje in je taart? Moet je dan niet heel hard duwen? Of krijg je dan geen groot gat in je bekleding? En hoe doe je er dan ook nog marsepein in? Durfde het nog niet aan... Als iemand mij kan helpen, heel graag. Bedankt alvast.
Groetjes

I love cake

2

Re: Draadjes in een rietje

Nee hoor, een rietje duw je zo door de marsepein en de taart (biscuit) en het gat is net zo groot als je rietje. Je zou evt. eerst een klein sneetje kunnen zetten, weet je zeker dat je marsepein niet verder scheurt.

Ik doe altijd een beetje marsepein in het rietje (ik gebruik trouwens de kleine flower pics, maar dat maakt niet uit), zodat de draadjes een beetje stevigheid hebben.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Hoe werk je het gaatje dan weer mooi weg? je kunt er niet gewoon iets overheen plakken toch? Want er zitten ijzerdraadjes in. Of plak je er eerst wat overheen en is het dan gewoon mikken met de ijzerdraadjes waar het gaatje zit?

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

4

Je kunt er wat omheen plakken, gewoon beetje creatief zijn. Soms is het niet nodig om wat te 'verbergen'. Gewoon een keer proberen, dan heb je een idee wat er gebeurt ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Aha! Dat zijn goede tips... maar eens proberen met een blanda bolletje. kan niet zoveel kwaad als het niet goed gaat. Dank!

I love cake

6

En moet dat rietje dan helemaal door tot op de bodem? Anders kunnen de ijzerdraadjes toch nog in de taart komen als je ze te diep steekt veronderstel ik? Ik heb tot nu toe altijd flowerpicks gebruikt, vandaar mijn vraag...

7

of je maakt je draadje korter dan je rietje....

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

amateurtje schreef:

En moet dat rietje dan helemaal door tot op de bodem? Anders kunnen de ijzerdraadjes toch nog in de taart komen als je ze te diep steekt veronderstel ik? Ik heb tot nu toe altijd flowerpicks gebruikt, vandaar mijn vraag...

Ik doe het rietje niet tot aan de bodem, maar ik doe onderin het rietje ook nog een flinke prop fondant. Zo komen ze aan de onderkant niet in contact met de taart.