1

Onderwerp: amandelspijs houdbaarheid

Hoi,

Ik wil zelf amandelspijs gaan maken en nu vroeg ik me af of iemand weet hoelang het houdbaar is?
Zelf denk ik dat het een hele lange tijd houdbaar is, gezien het gemaakt word van amandelen, roomboter, bloem en suiker.
Of zou het beter zijn om het in te vriezen? Of zou dat niet kunnen?

Groetjes Mimi

2

Re: amandelspijs houdbaarheid

Het is wel tijdje houdbaar. Als je het in de winkel koopt is het ook een paar maanden houdbaar. Het wordt alleen hard na verloop van tijd. Zelf bewaar ik zelf gemaakte dingen niet langer dan een maand. Ik maak het ook liever in kleine porties dus dan is het ook wel op. Invriezen, geen idee eigenlijk, het lijkt me dat de smeuigheid misschien een beetje weggaat. Probeer het eens.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

3

Nou ik heb het inmiddels gemaakt en het is goed gelukt al zeg ik hetzelf. Mijn man smulde erbij toen hij het van me moest proeven :)

Anotschka,
Bedankt voor je snelle reactie. Ik dacht ook al dat zoiets lang houdbaar zou zijn. Ik wil het gebruiken voor sinterklaas, dus tegen die tijd is het wel op ;)
Ik denk wel dat het bewaard moet blijven in de koelkast, denk je ook niet?

Groetjes Mimi

4

Zou ik met spijs wel doen. Of je moet een koele kelderkast hebben....dat kan ook natuurlijk.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

5

anotschka schreef:

Zou ik met spijs wel doen. Of je moet een koele kelderkast hebben....dat kan ook natuurlijk.

Nee dat word dan de koelkast ;)

Groetjes Mimi