1

Onderwerp: surprise verstoppen in taart

Op 5 December mag ook ik weer een surprise weggeven, dit jaar wilde ik graag erg origineel zijn en ik wil dan ook een surprise taart maken. Dus ik wil mijn kado goed inpakken en dan midden in mijn taart verstoppen.

Ik ben nog niet zo heel als bakster actief,maar vind het heerlijk om te doen!Echt veel ervaring heb ik dus niet en ik weet ook helemaal niet of het haalbaar is.

Wat zou ik moeten gebruiken als inpakmateriaal zodat mijn kado niet helemaal klef is door mijn vulling?

En hebben jullie misschien tips en ideeen om een leuke taart te maken?Ik ben nog niet goed in boetseren en ik wil het graag een beetje simpel houden ;-)

Ik weet niet of deze vraag al eerder gesteld is, ik heb verschillende zoekopdrachten geprobeerd,maar ik kreeg geen resultaten.

Mocht dit toch het geval zijn dan was dit niet mijn bedoeling.

gr Patricia

In mij leeft een slank iemand, gelukkig kan ik haar de baas met koekjes cc's en taartjes! Gr Patricia

2

Re: surprise verstoppen in taart

Als je niet wilt dat je cadeau klef wordt moet je hem heel goed inpakken in bijvoorbeeld huishoudfolie. Zorg wel dat het cadeau tegen een stootje kan en niet meteen dwars doormidden ligt als ze het mes erin steken.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Ik zou ook kiezen voor de methode "vullen zonder dijkje" - ga even voor je zoeken of ik foto's kan vinden voor je ***

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Gevonden: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=11536
Succes met je surprise!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Dank je wel voor jullie tips, ik ga proberen om een stapel taart te maken, en dan wil ik de onderste taart gebruiken om de kado's in te verstoppen, ik ga dat inderdaad proberen met je tip "zonder dijkje" Adrienne, ik ben erg benieuwd of het me gaat lukken. En inpakken ga ik dan inderdaad in heel veel huishoudfolie, misschien nog met eerst een aantal kranten of iets dergelijks om te zorgen dat het mes mijn kado niet al te snel zal raken, heel erg bedankt voor je tip over het inpakken Pooh!

In mij leeft een slank iemand, gelukkig kan ik haar de baas met koekjes cc's en taartjes! Gr Patricia

6

Kranten lijkt mij niet echt fris in een taart.
Ik zou het toch proberen te houden op wikkelen in folie. Misschien kan je de onderste taart met een wat botter mes laten snijden. De hilariteit zal er aleen maar groter door worden ;) En troep gaat het toch geven.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7 Laatst bewerkt door AnjaS (18-11-2009 13:45)

Grappig, ik had hetzelfde idee om een surpisetaart te maken met een kadootje erin.
Ben van plan om de taart 1 keer door te snijden, uit het bovenste deel een cirkel te snijden, de taart wel gewoon vullen.
De bovenste "plak" er weer bovenop. Het kadootje, in mijn geval een doosje met zilveren oorbellen" goed verpakt in plastic erin doen en dan als afsluiting een pietenpetje maken. Zo zien ze dan meteen dat eerst het petje eraf moet, kunnen ze het kadootje pakken, en heb je geen kans dat ze in het kadootje snijden.
En och, als je het kadootje goed in plastic verpakt dan is het niet zo erg als er wat taartvulling aan komt. Als het kadootje maar droog zit.

8

kranten kan wel toch? Als de buitenste laag maar folie is :) komen kranten niet in aanraking met de taart!

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

9

Hier ook hetzelfde idee, maar aan een echte taart ga ik niet beginnen ;)
Ga dus een dummie maken die ik uithol, dan zet je de taart zo over het cadeautje heen en kunnen ze de dummie taart nog bewaren :)

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

10

het was inderdad ook mijn bedoeling om mijn kado eerst in kranten te wikkelen en daarna pas in folie ;-)

Wat een leuk idee van je  AnjaS, ik denk zelf dat ik een stapltaart ga maken, 3 delen en in het onderste deel het kado, maar wie weet verander ik nog wel een aantal keer van idee, als ik eenmaal bezig ben, komt het vast vanzelf ;-)

Ik heb ook niet echt makkelijke kado's , sloffen en badspulletjes ;-(