1

Onderwerp: afsmeren van de taart

Ik wil morgen graag de zak van sinterklaas maken voor mijn collega's, maar ik vroeg me af kan ik het kapsel ook afsmeren met speculoos?
Dat is die pasta van speculaas, ik vond het wel passen bij het thema.
Ik las al wel dat er ook afgesmeerd word met pasta, dus kan dit dan ook?

Oh ja en voor het vullen kan ik dan pepernootjes verkruimelen en door opgeklopte slagroom doen en als laag vullen?

Bedankt alvast.

Groetjes Miranda

2

Re: afsmeren van de taart

Volgens mij kan het allebei :) Alleen is speculoos misschien iets minder smeerbaar dan chocopasta? In dat geval trek je je kapsel misschien kapot. Zou je even uit moeten testen.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

3

Ik vind speculoos iets te vochtig. Heb het nooit geprobeerd, maar ik zou kiezen voor botercreme (mix met iets minder water) met speculoos erdoor heen gemengd. Dan heb wel de smaak maar ook de stevigheid.

Groet, Jolanda

4

Speculoos is toch niet vochtiger dan chocopasta? Ik zou bijna nog denken minder vochtig. Als het met chocopasta kan zou het dan niet met speculoos kunnen?

Bruidstaart Groningen

5

Bedankt alvast voor jullie antwoorden, ik ga het denk ik maar gewoon proberen, ik kan de speculoos misschien even ietsje warm maken en daarna weer op laten stijven in de koelkast.
Ga het denk ik wel proberen, bedankt iig

6

Laat weten of het gelukt is, ben erg nieuwgierig hihihi

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

7

Ben ook nieuwsgierig :D maar ik denk nog steeds dat t gewoon lukt :D hihi

Bruidstaart Groningen

8

ik heb het ook eens gedaan, even in de magnetron van te voren om het wat zachter te maken, werkt perfect! (en smaakte ook erg lekker :))

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

9

Het is gelukt hoor, mijn collega's vonden de taart erg lekker, en de taart zelf was ook nog gelukt haha.
Inderdaad eerst even iets laten smelten in de magnetron en daarna weer opstijven

Bedankt