1

Onderwerp: Ik ga het ook proberen

Hallo dames ( en heren ),

Ik ben nieuw hier en na al die prachtige plaatjes en recepten besmet. Ik wil ook gaan proberen zulke mooie lekkere taarten te gaan maken.

Mijn enige bakervaring is appeltaart, cake, boterkoek ed. En 1x muffins die mislukt waren :o. Hartige baksels ben ik meer in thuis.

Wel heb ik veel ervaring met boetseren maar dan in klei haha misschien dat dit een voordeel mag zijn we zullen zien.

Er is 1 nadeel ik vind de standaard taarten met marsepijn ed niet zo lekker :o dus zal misschien het meer in de chocolade wereld gaan zoeken. Ook muffins en cupcakes wil ik me in gaan verdiepen.

Ik hoop dat ik veel kan leren het enorm leuk vind ( ziet zo leuk want de kilo's zijn minder na heel veel snoepen ) en het me ook lukt.

Re: Ik ga het ook proberen

Welkom!!

Heb je al eens marsmellow fondant geprobeerd?? (zelf te maken hoor!)
En anders lust je misschien gewoon royal icing?! botercreme (met smaakjes!) want daar kan je ook een hoop mee qwa afwerking!

Succes!!

Mijn blog + foto's van de gemaakte taarten en decoraties!! www.taartjeheerlijk.nl

3

Welkom op het forum!

Het kan ook een voordeel zijn dat je taarten met marsepein niet zo lekker. Er verdwijnt dan niet zoveel in je eigen mond!

Er zijn gelukkig ook andere alternatieven, fondant, MMF (marshmellowfondant), marsefond (combinatie marsepein en fondant, misschien dat je dat wel lekker vind) botercr

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

4

Dank voor de reacties.

Ganache is dat altijd chocolade?