1

Onderwerp: Dulce de leche vulling

Is er iemand die mij kan vertellen wat het verschil is tussen Dulce de Leche en Bebogeen?? Smaakt toch allebei naar caramel??

En als ik Dulce de Leche wil gebruiken, kan ik dat dan rechtstreeks op de taart doen of moet ik dan mengen met iets? En welke vulling kan ik daarbij gebruiken..? Zelf dacht ik aan speculoos met schuddebuikjes, omdat me die erg lekker lijkt, maar ik weet niet of dat wel een goede combinatie is..

Iemand ervaring?

2

Re: Dulce de leche vulling

Ik vind dulche de leche wel echt veel lekkerder dan bebogeen..alleen de naam al :-S..chemisch. Ddl is veel romiger...jamm.

Lijkt me trouwens een best prima combi, maar ik zou het zelf eerder met iets slagroomachtigs combineren, ipv 2 keer pasta achtig iets.

3

Dulce de leche is idd veel lekkerder.. ik heb een keertje bebogeen gekocht en gewoon weg gegooid de had echt een chemisch smaak niet te eten bah. 

Bij dilce de leche doe ik bijna altijd chocomousse. Heb nog niet iets anders bij gedaan omdat de combi  echt een hit is hier.

4

ik vind het allebei erg lekker. Gewoon een kwestie van smaak. Inderdaad allebei karamel, maar toch wel verschillend hoor!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Is ook lekker met bananen mouse.
Zelf heb ik het idee dat dulce de leche steviger is. Moeilijker te smeren.
Maar dat kan ook aan mij liggen. Lekker is het in elk geval wel.

Groetjes Jesni

jesni schreef:

Is ook lekker met bananen mouse.
Zelf heb ik het idee dat dulce de leche steviger is. Moeilijker te smeren.
Maar dat kan ook aan mij liggen. Lekker is het in elk geval wel.

Groetjes Jesni

Maak je die banenenmousse dan met van dat saroma poeder in botercreme? Op de bovenstelaag? En die Dulce de Leche, smeer je die dan 'puur'? Of eventueel ook in combinatie met botercreme o.i.d.?

Bedankt alvast voor jullie tips.. Ben zelf erg gek op bebogeen overigens.. Wel op brood in ieder geval.. :P

7 Laatst bewerkt door Rafaela (17-11-2009 20:55)

Ik heb laatst mijn bruidstaart gemaakt met ddl, chocomousse (mona ;) ) met gehakte hazelnootjes en getrempeerd met hazelnootlikeur, hij viel erg in de smaak

Veel liefs Rafaëla

Rafaela schreef:

Ik heb laatst mijn bruidstaart gemaakt met ddl, chocomousse (mona ;) ) met gehakte hazelnootjes en getempreerd met hazelnootlikeur, hij viel erg in de smaak

Misschien een domme vraag, maar ik weet niet wat getempreerd is.. Die chocomouse kan ik me nog inbeelden, gewoon uit zo'n verpakking (Het is tenslotte feest ;) ) die hazelnootjes kan ik me ook voorstellen, maar wat bedoel je dan met getempreerd met hazelnootlikeur? Klinkt trouwens wel errruugg lekker.. :)

9

tremperen is je biscuit besprenkelen met een siroop of likeur. Dan trekt die smaak helemaal in het biscuit

Veel liefs Rafaëla

Rafaela schreef:

tremperen is je biscuit besprenkelen met een siroop of likeur. Dan trekt die smaak helemaal in het biscuit

Ow ja dat klinkt logisch :) Doe je dat dan met het hele biscuit? Wordt de smaak dan niet overheersend?

11

tja das een goede,ik lust zelf geen taart :lol: dus ben afhankelijk van wat anderen erover zeggen. Ik heb alle lagen besprenkeld, maar je kan ook een laag doen. Ik zou het wel niet teveel doen inderdaad. Gewoon elke laag een beetje ofzo ;)

Veel liefs Rafaëla

Rafaela schreef:

tja das een goede,ik lust zelf geen taart :lol: dus ben afhankelijk van wat anderen erover zeggen. Ik heb alle lagen besprenkeld, maar je kan ook een laag doen. Ik zou het wel niet teveel doen inderdaad. Gewoon elke laag een beetje ofzo ;)

Hahaha dat is misschien wel een goede optie :) Waar haal je die likeur? Gewoon bij de supermarkt?