1

Onderwerp: welke handmixer kan cupcakes aan?

mijn mixer is gesneuveld toen ik cupcakes aan het maken was, de motor kon het duidelijk niet aan en is doorgefikt... tijd voor een nieuwe dus..
Maar welke is goed??
Ik weet dat veel hier een kitchenaid hebben maar daar heb ik echt het geld niet voor. Ik zoek dus een normale handmixer en mijn limiet ligt ongeveer rond de 50 euro.
het is denk ik verstandig om er sowieso een met een groot vermogen te kopen? zou 450W voldoende zijn?

2

Re: welke handmixer kan cupcakes aan?

Het probleem bij handmixers is dat vaak al in de handleiding staat dat je max. 5 minuten mag mixen achter elkaar. Dat redt je met cc dus wel, maar met een biscuit dus niet. Ik zou hier ook goed op letten als je een nieuwe gaat kopen. Een merk weet ik niet voor je.
Misschien moet je ook nog eens goed naar je budet kijken. De goede mixers zijn best heel duur, maar ik had in 2 jaar tijd al 2 mixers kapot (en dus was gelijk de Kennie veel goedkoper geweest).

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

okee, maar ik had het idee dat de tijd het probleem niet was. Toen ik laatst biscuits ging maken ging hij zonder moeite erdoorheen.
De cupcakes waren lastiger omdat het zo dik deeg was en er op de laagste stand gemixt moest worden, dat kon hij niet aan.

ik heb nu inderdaad ook in een paar jaar 2 mixers versleten... maar goed ik koop normaal altijd die goedkope van 15 a 20 euro, dus ik dacht wie weet zijn die van 50 euro al een heel stuk beter...

4

Maar kan het niet zo zijn dat je mixer al wat versleten was van het vele malen langer dan 5 min. mixen? Dat gevoel had ik bij de mijne nl wel. Hij ging al langer stinken bij het mixen en zei toen, na heel kort mixen, ik kap er mee!!!
Voor mijn gevoel was dat het gevolg van slijtage.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

naar mijn idee niet, hij heeft het altijd goed gedaan, maar dat zou natuurlijk wel zomaar kunnen....
maar denk je dat een handmixer van 50 euro eigenlijk net zo snel kapot is als 1 van 15 euro?

6

http://www.kijkshop.nl/product/19496/49 … hr1565-55/
de is super!!!
En ik denk zelf niet dat een mixer van 50 euro met zo snel kapot gaat als eentje van 15 euro.  Mij vriend had een goedkoop ding van de kijkshop en de heb ik doorgebrand in 2 dagen :+
Oh en de phillips kan je ook goedkoper vinden ff googlen ;)

7

oh die lijkt me inderdaad wel heel handig ja.
heb je er dan geen last van dat hij niet goed mixt omdat alles tegen de rand gaat plakken?

8

ik heb die ook en ben er erg blij mee! Hij mixt prima en niet alles gaat tegen de wand plakken ;-) Ik hou wel es een keer een spatel tegen de wand zodat het zeker is dat alles goed mengt maar niet omdat dat pers

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

9

hmm ik zie nu wel dat die mixer veel slechte reviews krijgt...

wat denken jullie van deze? zou die goed zijn?
http://www.kijkshop.nl/product/22609/49 … r-mq95540/

10

mvDaan schreef:

maar die heeft geen kom erbij.
die andere met geel en met kom heb ik ook, en ik bak zo'n 2 taarten per week. wordt heel veel gebruikt dus.
er kan een beslag in van 5 eieren, niet meer. maar ja, af en toe dus 2 x mixen als je een grote taart hebt.
dan mix ik dus 20 minuten, met een minuutje pauze ertussen. gaat prima!

11

mvDaan schreef:

Hmmm raar ik heb toen ik em heb gekocht alleen maar goede reviews gelezen :/

De van siemens is mssn wel goed.. maar ik heb altijd zoiets van hoe meer extratjes erbij zit hoe slechter.

Ik heb zelf een kenwood,maar als ik cupcakes of cake maak,gebruik ik altijd mijn handmixer!!!Ik heb het wel eens een paar keer geprobeerd,maar toen werden de cupcakes heel erg vettig,en als ik het gewoon met de handmixer doe,niet te lang mixen hoor,zijn ze wel goed!
Ik snap ook niet hoe dat kan, vind het best wel jammer,maar de kenwood is met biscuitmixen perfect!!!!
Groetjes Darlene

13

Ik heb ook een Philips, zonder kom, dat dan weer wel. De HR1560.

Heb wel een Kenwood KM ?? (ben het ff kwijt, dacht 62), voor het mixen van biscuit, maar voor CC, slagroom e.d. heb ik ook gewoon nog een handmixer hoor. Als ik een grote vierkante taart bak mix ik gewoon synchroon, omdat niet alles dan in 1x gemixt kan worden. Werkt super hoor. Ik had mijn vorige mixer ook opgeblazen en deze kwam toen ook goed uit de bus, vooralsnog geen haperingen.

kijken jullie ook op mijn site?
http://www.tatataart.nl

14

Ik heb een simpel handmixertje van 200w van princess en mixt zonder moeite de ingredienten voor cupcakes. Het is echt een heel fijn mixertje, heb hem ooit eens bij de kijkshop gekocht.

ik heb ook gewoon een handmixer van braun en daar mix ik ook biscuit mee.
Oke hij wordt wel warm en ik moet geen 2 biscuit mixen, maar gaat prima hoor.

Bovendien: cc's hoef je maar heel kort te mixen. Ik snap niet dat dat een probleem bij je veroorzaakt.
Is het deeg te dik, dat ie niet kan mixen? Misschien moet je dan de deeggarde gebruiken en niet de klopper (hoewel ik het altijd met de klopper doe en echt nooit problemen heb).

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

16

Ik had er eentje van de HEMA van een tientje, en daarvoor een Bestron van 19,95. Heb ik honderden cupcakes mee gemaakt. En een hele hoop brood en pizza's. Als je mixer dan op een gegeven moment sneuvelt, hoeft dat niks te maken te hebben met het product dat je op dat moment aan het mixen bent. Als je koolborsteltjes op zijn stopt je mixer ermee, al kluts je net een ei. Nadeel is dat het vervangen van die dingen meer kost als een nieuwe mixer.
Overigens heb ik nu een Kenwood, maar dat heeft meer te maken met dat mijn polsen het mixen van biscuitdeeg niet echt heel fijn meer vonden. En voor het brooddeeg is het ook een verademing. ;)

17

ik heb toch de siemens gekocht!
ik ga hem vanavond eens uitproberen op cupcakes en kijken hoe hij mij bevalt.

slagroomtoefje: ik denk inderdaad dat dat het probleem was dat het deeg te dik was. Want alles plakte vast aan de gardes en de motor kon het duidelijk niet aan (ze stonden steeds bijna stil). Met deeghaken zou ook wel kunnen maar ik ben dan altijd bang dat het niet zo luchtig gemixt wordt...