1

Onderwerp: Royal Icing?

Ik zie hier veel staan over royal icing, maar het is me niet helemaal duidelijk wat dat nou is. Ik zie wel taartfoto's maar die zijn van de gehele taart. Ik zag wel een recept staan hierzo en heb begrepen dat het hard word? Kun je er 3d dingen mee maken? Of dingen die je met sliertjes en slingertjes kan maken, zoals een tiara? Maar bijvoorbeeld geen sneeuwpop? Ik ben een beetje confused...

Re: Royal Icing?

O ja, en dan nog een vraagje..
Ik wil voor mijn schoonmama haar verjaardag een taart maken. Nu dacht ik met glazuur haar leeftijd te spuiten, maar dat kan dan ook met royal icing? Is royal icing niet hetzelfde als glazuur?
O ja, ik lees veel waarschuwingen over salmonella in verband met rauwe eieren en dat je beter eiwitpoeder kan gebruiken. Maar in het beslag gooi je toch ook gewoon rauwe eieren?

3

Royal Icing is eiwit-glazuur, je kunt daar inderdaad sliertjes en slingertjes mee maken, maar ook bloemetjes, blaadjes en figuurtjes met de juiste spuitmondjes. Kijk hier maar eens, om een paar voorbeelden te geven :)

In beslag doe je wel rauwe eieren, maar daarna ga je het toch bakken? Dan worden de eieren alsnog verhit. Bij eiwit-glazuur wordt het eiwit niet verhit, dus blijft het 'rauw'.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Dank je Marianne.
Dat bakken was ik even vergeten.
Heb even over die rauwe eiwitten nagedacht en overleg gepleegd met man. Ik ga het risico niet nemen dat ik iemand vergiftig, dus we gaan even in makro of sligro eiwitpoeder halen, vanavond ofzo.

5

Voor zover ik weet leveren vooral de dooiers een probleem op (denk aan bv baveroises) en hoef je bij verse  eieren voor de witten niet bang te zijn voor een salmonella besmetting. Natuurlijk altijd de hygieneregels in acht houden en voorzichting dooiers en witten scheiden.

(overigens zijn de literpakken van de sligro best handig, en je kunt het goed invriezen ;-)

Groet, Chris
Want een taart is nietzomaareentaart.nl

6

cckarman schreef:

en hoef je bij verse  eieren voor de witten niet bang te zijn voor een salmonella besmetting.

Oh, jazeker wel!!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>