Onderwerp: Mijn aller eerste taart....pfff best spannend!!
Daar is ie dan, eindelijk mijn eerste taart. Heb de afgelopen weken veel op het forum gelezen en veel tips en trics opgeslagen.
Gisteren heb ik de theorie in de praktijk gebracht. En ik moet zeggen, vond het best spannend om te doen. Door tijdgebrek heb ik niet eerst eentje kunnen maken als generale maar moest ik gelijk voor het eggie aan de slag.
Het is me heel erg meegevallen. Ik had van te voren veel gelezen over schreurende marsepein maar daar had ik gelukkig helemaal geen last van. Het biscuitdeeg heb ik zel gemaakt en die was wel gaar maar niet super luchtig waardoor het doorsnijden erg moeizaam ging. Daar moet ik dus nog even op oefenen.
Als jullie tips hebben dan hoor ik deze graag. Zelf vond ik het jammer dat ik het geel niet knalgeel heb gekregen, maar dat het wat donkergeel is geworden. Waar komt dat door? Doordat ik het met marsepein gebruikt heb en deze beige van zichzelf is?
Als vulling heb ik jam en Bastogne BC gebruikt. Smaakte erg goed!
Ergens uit de parade heb ik de inspiratie gehaald maar weet niet meer precies van wie. Bedankt in ieder geval! De taart was voor de verjaardag van mijn neefje die gek is op Bumba en trommelen.
Hoe lang kan je trouwens een taart bewaren? En hoe kan je hem het best bewaren?
Is een beklede taart ook in te vriezen? Zoals je hoort, ik ben een beginneling.
Bedankt alvast voor jullie tips.