1

Onderwerp: kleuren

Ik heb hier net even in de webshop gekeken en voel me niet een kind in een snoepwinkelen :p haha
Maar nu is mijn vraag wat ik het beste evt kan bestellen op het gebied van kleurtjes, ik zou graag een soort van starterspakket willen hebben met de gebruikelijke kleuren.
Want ik neem aan dat je dat ook kan mixen tot een andere kleur1?

Wat advieseren jullie me?

Groetjes Mimi

Re: kleuren

ik raad je een pasta of gel kleurstof aan. Dat zijn de wilton icing colors (en de sets) en de sugarflair paste colours.

de poeders zijn meer om te dusten of te verven.

je kunt inderdaad kleuren mengen. Niet in een kommetje wat druppels mengen, maar direct in je marsepein/fondant. dus drupje (klontje, stukje pasta) van die en drupje van die. of als de marsepein al gekleurd is die met een ander kleurtje mengen.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Dank je!!! Ik zal weer eens gaan kijken in jullie webshop en dan kan ik wrs een bestelling plaatsen :D

Groetjes Mimi

4

tipsytaartje schreef:

ik raad je een pasta of gel kleurstof aan. Dat zijn de wilton icing colors (en de sets) en de sugarflair paste colours.

de poeders zijn meer om te dusten of te verven.

je kunt inderdaad kleuren mengen. Niet in een kommetje wat druppels mengen, maar direct in je marsepein/fondant. dus drupje (klontje, stukje pasta) van die en drupje van die. of als de marsepein al gekleurd is die met een ander kleurtje mengen.

Heb ik dan zowel de wilton icing als de sugerflair pasta nodig of is het allebei hetzelfde?
Want anders kan ik beter de sets kopen met diverse kleuren, dan kan ik voorlopig vooruit toch? Om het eerst uit te proberen?

Groetjes Mimi

5

Wilton zijn niet precies etzelfde als sugarflair er moet altijd iets verschil zitten tussen merken ;)
Ik zou een set kopen van wilton te beginnen.. met 8 of 12 kleuren daar begint bijna iedereen mee!!!!

ja, dat zou ik ook doen! ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Thanks! Daar zat ik zelf ook al aan te denken, maar begon ook te twijfelen!!
En daarom is een forum nou zo geweldig haha

Groetjes Mimi

8

Toch nog een vraagje over de kleurstoffen...
Ik ben vanavond lekker aan het google om over vanalles er nog wat te lezen betreft het bakken, vullen en opmaken van taarten. Nu kwam ik ergens als tip tegen om de kleurstoffen bij een toko te kopen, omdat het daar stukken goedkoper bleek te zijn.
Nu wil ik niet krenterig zijn, maar voor de eerste taarten wil ik ook niet gelijk mega veel geld uitgeven, want straks blijkt het niks voor mij te zijn en dan zit ik ermee ;)

Maar nu is de vraag....
hebben jullie dit weleens gekocht? Zijn jullie daar tevreden over geweest of zeggen jullie NIET DOEN en koop gewoon die set van Wilton.

Ik heb even op de site gekeken van de toko bij mij in de buurt en daar verkopen ze 4 verschillende kleuren van het merk McCormick
Zeg dat jullie iets???

Groetjes Mimi