1

Onderwerp: Bolussen?

Hallo iedereen,

Ik heb gewoon eens echt zin om bolussen te maken, nou heb ik gehoord dat het niet zo makkelijk is om het thuis te maken, maar wie heeft het wel eens gemaakt en vonden het heel lekker smaken. Heeft iemand toevallig een goed recept voor de lekkerste zeeuwse bolussen?

Groetjess

2 Laatst bewerkt door mamaricky (16-11-2009 18:08)

Re: Bolussen?

Ik heb het nog nooit zelf gedaan, maar ik vond dit recept, en het ziet erniet erg ingewikkeld uit. Ik denk dat je een beetje een slag moet vinden in het draaien van die dingen.

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

3

Ze zijn heerlijk als je ze zelf maakt. Als je dat met die stengels niet ziet zitten,  je ook gewoon een rechthoekig lap maken, daar de vulling op doen, dichtrollen tot een grote rol en dan schijven er af snijden. Daar krijg je mooie rolletjes van. Zorg dat het deeg met wat je werkt, lekker soepel wordt. Het is een gistdeeg dus dat moet soepel en glad aanvoelen. Succes met maken.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

4

je kunt zo gerust thuis maken het is gewoon broodjesdeeg uitrollen in de bruine basterdsuiker of kaneel suiker. en dan onder een vochtige doek in een warme ruimte laten reizen. ze reizen niet zo hard als dat ze bij een bakker in de rijskast zouden doen maar het smaakt gewoon harstikke lekker. als je nog geen goed recept hebt gevonden kan ik je er wel 1 door mailen ik heb de bakkersopleiding gedaan dus heb alle recepten.
ik hoop dat je er iets aan hebt.

groetjes monica

5

Als ik brooddeeg wil laten rijzen zet ik de oven op 40 graden en zet het er in. Rijst als een tierelier!!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Lieve dames, heel erg bedankt voor jullie reacties en tips! Ik heb moontje9 gemaild voor het recept! ben benieuwd en ik zal het jullie laten weten!

7

Als je nog tips zoek en je engels redelijk is google op cinnamon buns. 
Ik heb ooit heel lang geleden cinnamon buns gemaakt voor een brunch en de moeder van mij ex zei de smaken net als bolussen (persoonelijk vind ik cinnamon buns veel lekkerder ;))
Maar ja dan kan je iig meer info vinden

Oke, dankjewel, ga ik zeker even doen! Ik heb inmiddels ook het recept van moontje9 gehad, maar daar moet broodverbeteraar in, alleen ben ik al bij 2 bakkers geweest en beiden zeggen ze dat ze het niet hebben. Iemand enig idee waar ik het dan kan vinden. Ik woon in breda, als dat helpt haha. groetjess

9

Ik heb ook wel een recept zonder broodverbeteraar (als je dat wilt mail ik het morgen even door) en volgens mij kun je dat ook krijgen van het merk soezie (ik weet niet of er een winkel in de buurt van Breda zit die dat verkoopt) Aveve of zo.
Bij de molen van Teteringen schijnen ze veel te hebben aan meeldingen heb ik gehoord. Dat weet ik dan weer omdat ik vroeger in Breda heb gewoond en nog wel wat bekenden heb wonen daar maar ik ben er zelf nooit geweest hoor.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl