1

Onderwerp: Bakkersleek

Hoi,

Ik ben Mimi en loop al een tijdje met het idee om eens zo'n leuke taart te bakken waarvan er hier genoeg op het forum te vinden zijn.
Maar nu is het zo dat ik een echte bakkersleek ben, en ik heb nooit eerder een taart gebakken zoals ze hier worde getoont. Tuurlijk heb ik weleens een appeltaart ofzo en cake gebakken, maar daar blijft het dan ook bij.
Maar mijn zoontje word eind december 2 jaar en wilde daarom eens wat nieuws uitproberen en Tadaaa daar ben ik dan.... beland op jullie forum ;)
Maar voor het zover is, dacht ik laat ik eerst eens beginnen met een basistaart bijvoorbeeld een sinterklaastaart en misschien daarna nog een kersttaart, dan heb ik wat geoefend voordat ik een taart ga maken voor mijn zoontje.
Gelukkig ben ik wel creatief aangelegd en moet ik daar mijn kracht uit halen om zulke mooie (en lekkere) taarten te maken.

Nu heb ik al het

Groetjes Mimi

2

Re: Bakkersleek

hoi mimi,

wat leuk dat je hier ook bent.
Ik hoop dat het gaat lukken met de taarten maken enne ik hoor wel als je vragen hebt.

3

Welkom op het forum Mimi2.

En voor wat betreft je vragen. Je moet natuurlijk beginnen met het bakken van een biscuit. Maar met welk recept  (of mix) dat ligt geheel aan jezelf. Kies er gewoon 1 uit waarvan jij denkt dat die voor jou het makkelijkst werkt. Kant en klare biscuit mix kan je ook op andere plekken kopen dan alleen de webshop. Kwestie van even googlen.
En voor wat betreft de vulling geldt eigenlijk hetzelfde. Behalve dat je daar natuurlijk ook je eigen smaak mee moet laten tellen. Makkelijk is botercreme extra met banketbakkersroom (te koop in iedere supermarkt), met een laagje jam.

En of je fondant of marsepein lekkerder vind is ook smaak. En wat lekkerder werkt is ook bij iedereen verschillend. Ik zelf vind marsepein makkelijker werken omdat het minder snel scheurt (is daar in tegen weer veel moeilijker te kneden). Maar ik vind marsepein niet zo lekker. Dus gebruik ik wat ik het lekkerst vind en niet wat het makkelijkst werkt (marshmellowfondant dus).

Nou ik hoop dat ik je toch wat verder heb kunnen helpen. En succes.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

martine1976 schreef:

hoi mimi,

wat leuk dat je hier ook bent.
Ik hoop dat het gaat lukken met de taarten maken enne ik hoor wel als je vragen hebt.

hihi! Grappig toch!
Nou wees niet bang, je krijgt er wrs geen concurent bij, want ik geloof dat ik het meer voor thuis situatie wil doen, tenzij blijkt dat ik een natuurtalent ben, haha, dan word het mss een heel ander verhaal :D

Groetjes Mimi