1

Onderwerp: Een outsider hier: appeltaart vraag

Goedenavond allemaal,

Ik moet morgen 3 taarten maken. 2 appeltaarten en 1 taart met rolfondant. Omdat ik morgen ook moet werken leek 3 taarten in 1 middag wat veel. Vandaar heb ik vanmiddag al 1 appeltaart gemaakt en nog niet gebakken. Dit omdat hij voor dinsdag is. Kan ik hem gewoon in de koelkast (afgedekt met alufolie) bewaren en dan morgen bakken?

Groetjes,
Denise

2

Re: Een outsider hier: appeltaart vraag

Geen idee, maar ik zou er dan huishoudfolie over doen en geen aluminium, want dat wordt aangetast door het zuur van de appels en lost dan op. Je kan 'm trouwens vandaag wel bakken en tot dinsdag in de koelkast zetten als ie afgekoeld is.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Ik zou hem ook nu bakken, want anders komt er denk ik teveel vocht vanaf wat je deeg te zompig maakt.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

4

Appeltaart kun je prima bakken en daarna invriezen! Ik vind zelfs dat 'ie daar over het algemeen lekkerder van wordt, omdat de smaken er dan nog extra kunnen 'intrekken'.

Misschien ben ik nu te laat met dit antwoord, maargoed... misschien een tip voor een volgende keer...

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

5 Laatst bewerkt door Cabi (16-11-2009 12:25)

Ik maak wel vaker appeltaarten en vaak 2 dagen van te voren want na 2 dagen staan is hij het lekkerste zeggen ze ;-)

Een eigen taart smaakt lekkerder omdat het met liefde is gemaakt.

6

Mijn appeltaart is beroemd in de buurt, volgens de buurt dan :P. En ik zou de appeltaart gewoon bakken. Deze is na 1, en ook 2 dagen, inderdaad nog lekkerder. Wachten met bakken zou ik niet doen.

7

Hij kan ook ongebakken in de vriezer.

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/