1 Laatst bewerkt door Etspaghet (13-11-2009 07:36)

Onderwerp: De voordelen van een Kitchenaid?

Hallo allemaal,

Ik wist niet zo goed waar ik dit neer moest zetten, dus dan maar in babbel wellicht wordt het nog naar de juiste plek verplaatst.

Anyweej!

Mijn vriend en ik waren gisteren in de Mediamarkt en ik liep even naar de mixers (ja daar is ie 500 euro, veels te duur op internet heb ik hem wel goedkoper gezien..)

En ik wil er eigenlijk wel heel graag eentje maar hij zegt dat tussen de 400/500 euro echt een belachelijk bedrag is voor een mixer.. Als je erover nadenkt is dat eigenlijk ook wel een beetje zo..

Maargoed toen probeerde ik hem te overtuigen van dit dingetje maar ik had niet echt supersterke punten.. maar ik baal zo van mijn huidige handmixer :(

Je kan erbij weglopen - Dat kun je bij een mixer die 70 euro kost ook
Hij klopt luchtiger - Ik bak momenteel ook mooie kapsels
Hij heeft een sterke motor - Dat had die van 70 euro ook (500 watt)

Overigens als ik hem wil kopen mag ik dat best hoor ;) Maar ik wil hem zo graag overtuigen dat dit machientje de droom van iedere taartenbaksters is..

Willen de Kitchenaid dames mij vertellen waarom deze machine eigenlijk onmisbaar is? :D :P

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

Re: De voordelen van een Kitchenaid?

onmisbaar.... haha. Ik heb hem ook en ben er nog iedere dag blij mee. Maar mijn vriendin die heeft de kenwood patisserier van de makro voor 117 euro incl. en die doet het ook prima. Dus achteraf gezien had ik ook prima die kunnen kopen want nu was ik er 430 euro kwijt haha. Maar ik ben nog blij met de kleur!!! HIhi groetjes Patricia

3

Hier staat ook de Kenwood pattissier op het aanrecht. Hij doet zijn werk prima, ik zou niet weten waarom ik een kitchenaid zou willen.

Volg je hart...want dat klopt!

4

Ja wellicht dat de Kenwood net zo super draait ben nog bezig met het marktonderzoek en prijzen vergelijken :)

5

Ik heb eerst een jaar met de Kenwood ( KM 020) van m'n schoonmoeder gewerkt, maar ben uiteindelijk toch voor de Kitchenaid gegaan. Een van de voordelen van de Kenwood is alle extra accessories die erop kunnen, en daar had ik geen interesse in, en ik heb zelf uit alle informatie die ik gelezen had ook de conclusie getrokken dat ie op de lange duur en bij veel gebruik toch ook wel duurzaker was ( Dat zal natuurlijk nog maar moeten blijken ;)
Het allergrootste verschil en voordeel vind ik toch vooral dat ie veeeeeel stiller is: vergeleken bij de Kenwood is het bijna een snorrernde naaimachine! :+

Maar ja, hij is ook wel wat duurder, tenzij je een aanbieding treft...

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

ik heb de kitchenaid in de keuken en de kenwood pattisier  (2) in mijn taartenhokje :D
en ik moet eerlijk zijn ik merk zeker verschil
de botercreme bijvoorbeeld mix ik altijd 20 minuutjes gewoon omdat je dan echt een creme hebt
met de kitchenaid gaat dit heel goed de kenwood wordt echt heel warm en gaat op een gegeven moment overslaan en gekke geluiden maken als hij te warm wordt
de kitchenaid heeft alle knoppen aan de zijkant
bij de kenwood zit de knop om de mixer omhoog te doen aan de achterkant een aangezien ze bij mij bijna tegen de muur staan is dat niet echt handig
de kom van de kitchenaid is hoger ik kan er makkelijk 1,5 kilo bisquitmix in kwijt per keer 
de kenwood is met 1 kilo echt al te vol
verder vind ik ook dat bij de kenwood de garde minder diep in de kom komt waardoor je bijvoorbeeld vullingen of mixen vaker tijdens het mixen door moet roeren
voordeel van de kenwood is dan weer wel dat die in de aanbieding 99 euro excl. btw kosten bij de makro
en dat ik voor mijn kitchenaid toch meer dan 800 euro neer heb geteld
maar toch gaan mijn kenwoodjes binnekort de deur uit en komt er ook in mijn taartenhokje een kitchenaid

groetjes noelle

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

7

Hoi Etspaghet,

Hier zijn al een boel topics over geweest. En we hebben onlangs inderdaad afgesproken dat topics over mixers e.d. naar Bakken en vullen worden verplaatst. Dus daar gaat hij zo heen!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

8

Hallo.

Zelf ga ik sparen voor een kitchenaid. Waarom omdat die volgensmij een levenlang mee gaat(voorzover ik er hier op het forum over gelezen heb). En dan vind ik zelf het prijsverschil dan wel tegen opwegen. Maar ga dan wel wachten tot hij bij de makro in de aanbieding is. En ook wel omdat van de kenwood je verhalen leest over doorbranden ed.
En bedieningsknopen ed. Hoop alleen niet dat die dan al binnenkort in de aanbieding is, want dan zal ik nog moeten wachten. Maar ja dat moet dan maar.

En idd zoals Jozien al zei, er is al veel over geschreven. Kun je met de zoekmachine vinden.

Succes met overwegen.

Groetjes Jesni,

9

Hier ook de kitchenaid. Ik heb 'm voor mijn 40ste verjaardag gekregen afgelopen maand. Ben er echt super blij mee!!!! Voorheen had ik een handmixertje. Het is echt een heel solide apparaat, je merkt gewoon dat het kwaliteit is hij is robuust, stil, en helemaal blij ben ik met de supergrote mengkom. Kortom ik zou als ik jou was gewoon sparen voor een kitchenaid. O, ja ik heb 'm gekocht bij Cook en Co daar was ie in de aanbieding voor 440 euro.

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

10

Bij mij staat er sinds korten een Kennie te pronken op het aanrecht en ben er super blij mee!!

Groetjes Esther

11

Achja, wat is belachelijk. Ik heb vorige maand 180 euro voor een stoofpan betaald. Maar mooi dat ie is! En de kitchenaid..ik vind hem gewoon gaaf staan op mn aanrecht. Ik ken alleen de verschillen tussen mn oude V&D handmixer en de kitchenaid, en dat is natuurlijk een hele vooruitgang.

Ik denk dat er zeker wel goedkopere mixers zijn die hun werk bijna net zo goed doen. Maarja, een kitchenaid is gewoon veel mooier!

12

Heb ook een Kitchenaid (nu bijna 4 jaar oud) en nog steeds geweldig tevreden. Heb ook veel van de accesoires die ik ook regelmatig gebruik (raspen e.d.).Ik bak ook vaak brood en deeg kneden gaat ook super. En daarbij staat hij ook nog eens geweldig op mijn aanrecht (naast de zwarte Blender, ook van Kitchenaid). De Kenwood ken ik eigenlijk niet maar ik zou niet eens overwegen om daar naar te kijken omdat ik zo supertevreden ben over de Kitchenaid :D

13 Laatst bewerkt door angelz (13-11-2009 15:16)

Heb verhalen gelezen van mensen bij wie de kitchenaid al een jaar of 20!! meeging!!
Stel je betaald er (zoals ik) 399,- voor en hij gaat "slechts" 15 jaar mee, dan is dat per jaar maar 26.60.

IK BEN VOOR DE KITCHENAID!!

14

Ik heb de Kitchenaid gekocht voor 399,- (dat is dus geen 500). Hij is degelijker en robuuster dan een kenwood. Het aantal watt zegt niet zoveel, het gaat ook om het mengsysteem wat binnenin zit. De Kitchenaid wordt niet warm, ook niet als je meerdere keren achter elkaar mixt. Een kitchenaid is een aankoop voor het leven (zegt men). Helemaal uitgevoerd in staal, de Kenwood heeft ook plastic onderdelen.

Groetjes, Elly

Helemaal uitgevoerd in staal ja, dat moet je tegen je vriend zeggen, mannen vinden dat soort dingen wel belangrijk (hier tenminste wel).:D
Verder staat ie helemaal stil op het aanrecht, verschuift dus niet.
Mixt geweldig en the looks!!!

If live gives you lemons, make lemonade!

16

Dankjewel voor de replies, ben toch overtuigd dat op lange termijn de kitchenaid de beste koop is!
Nu nog even sparen, haha!

17

Idd lekker sparen en ondertussen de handmixer gebruiken. Gaat ook goed hoor.

Groetjes, Elly

18

Al 8 jaar heb ik mijn Kitchenaid en nog iedere dag ben ik er blij mee. Ik ben geen ervaren bakster maar ook daar levert hij zijn diensten. Brooddeeg kneden, cakemix maken, mayonaise kloppen...ga zo maar door. Altijd betrouwbaar en hij loopt niet weg op het aanrecht. Ook belangrijk vind ik dat ie heel makkelijk is schoon te maken. En het is gewoon een beauty.....(vandaar mijn naam)...