1

Onderwerp: dummie

nou dit zou wel een hele domme vraag zijn maar ik stel hem toch :D
Ik wil graag wat dummie taarten maken maar ik kan hier geen dummies krijgen en om ze van het buitenland of nederland te bestelling vind ik ook wat ver gaan dus ik vroeg me af of er dan iets anders bestond wat ik zou kunnen gebruiken. heeft iemand een idee wat ik zou kunnen maken/gebruiken dat als een dummie kan dienen??

alvast bedankt voor het meedenken

2

Re: dummie

piepschuim??

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."

Je kunt zelf piepschuim van 8-10 cm hoog (vind ik het mooist, bij de Praxis gaan de platen niet hoger dan 5 cm, dan moet je 2 lagen op elkaar plakken met icing) snijden met een warm aardappelschilmes. Gaat wel heel erg stinken. Als je dus iets van ene bouwmarkt hebt daar dan kun je ze zelf gaan snijden. Je hebt er ook apparaatjes voor met een staaldraadje dat warm wordt. Kun je ook weer zelf maken (beetje handige man in de buurt? :) ). Staat een gebruiksaanwijzing voor online, moet je even googlen op piepschuim snijden oid. Succes!

4

van die blokken oase in het grijs die ze gebruiken voor droogbloemen. misschien dat ze die wel bij de bloemist verkopen?

mijn taartjes kun je bekijken op: https://www.facebook.com/sjakkiestaarten
Ik ben in vorm! (Rond is een vorm, nietwaar?)

5

sjakkie40 schreef:

van die blokken oase in het grijs die ze gebruiken voor droogbloemen. misschien dat ze die wel bij de bloemist verkopen?

ik ken alleen die groene, zijn die niet het zelfde??

6

Als je biscuit na het bakken laat uitdrogen kun je die gebruiken als dummie... Dus geen vulling, geen botercreme maar gewoon laten staan totdat-ie droog is.

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

Dat laatste heb ik eens geprobeerd, maar dat was bij mij geen succes, door het drogen kwamen er erg grote scheuren in het kapsel.

Ik heb wel eens bedacht om in een bakvorm plastic te leggen en die dan vol te doen met pur. Dan heb je precies de vorm die je wilt. Ik heb het alleen zelf nog nooit aangedurfd want als het mislukt kun je je bakvorm weggooien.
Lekkere tip, nietwaar? :s

If live gives you lemons, make lemonade!

8

ans pommerans schreef:

Dat laatste heb ik eens geprobeerd, maar dat was bij mij geen succes, door het drogen kwamen er erg grote scheuren in het kapsel.

Ik heb wel eens bedacht om in een bakvorm plastic te leggen en die dan vol te doen met pur. Dan heb je precies de vorm die je wilt. Ik heb het alleen zelf nog nooit aangedurfd want als het mislukt kun je je bakvorm weggooien.
Lekkere tip, nietwaar? :s

Met een goedkope vorm van de Action/Xenos proberen ;)

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

9

je kunt 'm ook volstorten met gips!

mijn taartjes kun je bekijken op: https://www.facebook.com/sjakkiestaarten
Ik ben in vorm! (Rond is een vorm, nietwaar?)

10

als je dan toch een cake oid wilt gebruiken, kun je volgens mij wel een fruitcake gebruiken en daarop afsmeren met icing. volgens mij moet dat kunnen, blijft wel lang goed en je kunt iedere vorm maken je je wilt.
biscuit stort denk ik na verloop van tijd in door de luchtigheid...

(ik zeg dit allemaal gewoon uit mn dikke duim hoor, gewoon om dat ik je graag wil helpen en ik denk dat dit een optie is!! geeeeen idee of t echt zo werkt! :lol: )

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

11

tipsytaartje schreef:

als je dan toch een cake oid wilt gebruiken, kun je volgens mij wel een fruitcake gebruiken en daarop afsmeren met icing. volgens mij moet dat kunnen, blijft wel lang goed en je kunt iedere vorm maken je je wilt.
biscuit stort denk ik na verloop van tijd in door de luchtigheid...

(ik zeg dit allemaal gewoon uit mn dikke duim hoor, gewoon om dat ik je graag wil helpen en ik denk dat dit een optie is!! geeeeen idee of t echt zo werkt! :lol: )

hahaha ja we kunnen het altijd proberen he, gewoon wat bakken, bekleden en dan maar afwachten.. wanneer de taart zelf gaat weglopen is het tijd voor de prullenbak :D

12

zag bij taart op maat dat bij de wilton cursus ook 1 dummie van echte besuit(ongevuld) is  gemaakt en gespoten is met royal icing, zal ook gewoon met fondant of marsepein kunnen denk ik