1 Laatst bewerkt door Plientje89 (14-11-2009 09:17)

Onderwerp: SPOED! Hoeveel dowels (tartacadabra ligt eruit)

Goedemorgen dames/ heren,

Ik heb even een spoedvraag! Ben namelijk bezig met de sweet 16 verjaardagstaart van me zusje. Gister al gebakken, basisbekleding en versieringen gemaakt. Maar ik wilde net de taarten op elkaar gaan zetten om hem af te maken. Is er het volgende aan de hand...

Heb in mijn eigen howto lijstje een link van de site van 'Tartacadabra' over stapelen. Helaas ligt deze eruit. Nu weet ik dus niet hoeveel dowels/chocosticks in mijn taart moet prikken en hoe.

Ik weet dat het een oneven aantal moet zijn (stoel met 3 poten staat steviger dan met 4). Maar ik weet niet meer hoeveel en hoe ze geplaatst moeten worden...

Heb al met de zoekfunctie gesnuffeld. Maar er staat nergens in een toppic dat overzichtje met aantal dowels zoals op tartacadabra.

Heb een taart van 25 - 20 - 15 cm.
Ik dacht dat in die van 20 cm 5 dowels moesten? Op deze mannier

x        x
     x
x        x

Maar hoe moest het bij 25 cm?

Zou super zijn als jullie me willen helpen. Want wil om 10.00 uur toch

2

Re: SPOED! Hoeveel dowels (tartacadabra ligt eruit)

zoals je het beschreven hebt zou ik het bij 25-20 doen en dan bij 20-15 vier dowels erin. Succes!!

Volg je hart...want dat klopt!

3

Ik zou er in de taart van 25, 6 doen 1 in het midden en der rest er min of meer rondom heen. In de 20, 5 doen zoals je net zelf al liet zien. Tenminste zo doe ik het altijd

Groetjes Maroesja

tartacadabra.com doet het weer

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

alle 3 de dames bedankt. Om 10 uur was de taart netjes gestapels :D Hij is klaar en zal straks de foto in het daar behorende topic plaatsen.

o dan was ik lekker op tijd met mijn bericht... :lol:!!!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

tipsytaartje schreef:

o dan was ik lekker op tijd met mijn bericht... :lol:!!!

Het is je vergeven want hij is prachtig geworden;) Me zusje is althans dolenthousiast (en daar doe ik het voor :P)