1

Onderwerp: Vlaai

Hallo iedereen,

Ik wil zometeen een vlaai gaan bakken. Nou heb ik al gistdeeg gemaakt. Maar moet ik nou de kersenvlaaivulling en banketbakkersroom meebakken of moet ik het daarna pas in de omgekeerde bodem doen. Ik snap er even helemaal niks meer van . Het wordt een luxe kersenvlaai, gevuld met banketbakkersroom, kersenvlaaivulling en afgewerkt met zwitserse room of aangevette slagroom, dat weet ik nog niet zo goed. Iemand suggesties? Wacht met smart af haha!

groetjes

Re: Vlaai

Niemand een idee??

3

ik had eens zo een pak gekocht om vlaai te maken en daar stond in om de banketbakkersroom mee te bakken en als die klaar en afgekoeld is te versieren.

zelf heb ik het ook eens gemaakt zonder de bbr mee te bakken

succes

4

Heb dit nog nooit gedaan maar met andere taarten maak ik eerst de bodem en versier hem daarna pas met de bbr en vlaaivulling. Maar op internet zie ik dat de vulling ook wordt meegebakken....hmmm, volgens mij heb je hier helemaal niets aan :O. Kijk anders eens op internet. Er staan veel recepten op.

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de bbr en kersenvlaaivulling gewoon meegebakken. Toen ie afgekoeld was heb ik 'm versierd. Hoe die smaakt weet ik nog niet, pas vanmiddag neem ik 'm mee op bezoek! Haha.

Groetjes

6

Ik lees 'm nu pas, maar je hebt het goed gedaan: je bakt room en fruit gewoon mee met de bodem als het gistdeeg is :)

En hij is vast heerlijk! :Y :D

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>