1

Onderwerp: weer een kroontjes vraag

ik weet het er zijn al verschillende topic heb ze ook zo goed al allemaal gelezen maar ik hou ruzie met het kroontje. hoe krijgen julle het voor elkaar om een mooi strak kroontje te maken. ik heb allemaal vinders erin staan of als ik hem om het glas doen rekt ie uit dat ie niet meer past. de punten sluiten slecht aan en als ie op gedroogt blijven ze dus ook een kier vormen. dus wie heeft de tip voor me.

2 Laatst bewerkt door jolanda80 (12-11-2009 22:22)

Re: weer een kroontjes vraag

niemand tips voor me? heb net weer een gevecht gehad met een kroontje heb uiteindelijk gewonnen maar ben benieuwd of ie morgen nog mee wil werken. ik kreeg de randjes ook weer moeilijk sluitend.

3

Ik gebruik altijd een plastic kinderbeker van de ikea als basis. Hiervoor heb ik 1 keer een papieren malletje gemaakt en die snij ik uit het met tylose vermengde fondant. Aan 1 kant moet je dus niet vergeten 1 cm extra te snijden, zodat je hier overheen kan plakken.

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

4

ik doe ook fondat met tylose,en ligt eraan hoe groot hij moet,met bakpapier om een fles,blik soep,vaas o.i.d,de naad sluit ik aan met iets water,zorg er wel voor dat hij eigenlijk net te klein is,omdat het iets rekt.
de punten buig ik dag 2 iets naar buiten,ik laat hem wel 3 a 4 dagen drogen en schuif hem dan met het bakpapier eraf

Je kunt bij ons nu ook terecht voor de Wilton Courses 1,2,3 en 4 en natuurlijk de basis en vervolgcursussen,basisworkshops en themaworkshops!www.deleukstetaartenshop.nl/veenendaal