1

Onderwerp: Hoe blijven jullie koekjes in vorm?

Hoe blijven jullie koekjes in vorm?

Ik heb vandaag koekjes gemaakt van een pak koekjesmix (te lui om met dit weer naar de supermarkt te gaan ;) )

Had hartjes, cirkels en sterretjes uitgestoken. Vervolgens ruim 15 minuten in de oven en daarna; uitgezakte koekjes. Van de vorm was niets meer over....
Het was de bedoeling dat ik toverstafjes met icing zou maken, maar dit was niet echt een fraai gezicht.

Hoop dat jullie tips hebben hoe ik koekjes een mooie vorm blijven houden....
Alvast bedankt!!!

geniet van de mooie én lekkere dingen!!!
www.lieftaartje.nl

2

Re: Hoe blijven jullie koekjes in vorm?

Hoi Kirsten,

De Klein en fijn-rubriek is om je baksels te showen, niet om vragen te stellen, daar zijn de vraagrubrieken voor ;) . Ik ga je vraag dan ook verplaatsen!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Met dit recept heb ik nog nooit uitgelopen koekjes gehad! Succes!

300 gram bloem, half patent, half Zeeuwse (gezeefd)
225 gram roomboter (kamertemperatuur)
100 gram basterdsuiker (witte)
30 gram volle melk
10 gram bakpoeder (gezeefd)
snuf zout
eventueel: vanille, kaneel, citroen of wat je maar lekker vindt

bereiden:

meng de boter, suiker, melk, zout en smaakmaker in een grote kom. kneed daar de bloem en bakpoeder doorheen, en laat het deeg een uur rusten in de koelkast. Rol het deeg uit tot een lap ven ongeveer 3 mm dik, en steek er figuurtjes uit. Leg ze op de bakplaat en bak ze in een voorverwarmde oven van 170 graden (elektrisch) ongeveer 15 minuten of todat de koekjes goud van kleur zijn en de randjes lichtbruin. koekjes volledig laten afkoelen.

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

4

Zoals ook bij het recept hier staat vergeet die koelkast niet!
Dan wordt de boter weer hard.
Meestal maak ik de avond van te voren het deeg, dan is het de volgende dag gebruiksklaar.

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

5 Laatst bewerkt door djehr (10-11-2009 21:03)

Er zijn toevallig nog twee topics over dit onderwerp m

6

Ik denk ook.. als ik het goed lees natuurlijk.. dat je koekjesmix hebt gemaakt en daarna meteen in de koeling. Kan ik mij goed voorstellen dat het uitgaat lopen. Mijn deeg gaat altijd 12 uur in de koeling om te rusten. De koekjes blijven dan perfect in vorm.

het deeg hoeft echt geen 12uur in de koelkast hoor, dat is wel heel erg lang. Het kan of mag misschien wel, maar hoeft dus echt niet.
Ik gebruik altijd het recept van peggy Porschen en de uiteindelijke bonk deeg die je hebt hoeft maar 1 uur in de koeling.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs