1

Onderwerp: Hm hoe kan dit??

Zojuist heb ik 2 biscuits gebakken met de mix (zeelandia) van 20 cm doorsnee.
Tegelijk in de oven. Heb eerst 10 min op 140 gedaan en daarna 20 min op 160.
Maar nog niet gaar. Alu folie bovenop gedaan en elke keer weer 5 min gedaan.  Maar nog steeds niet gaar. Denk dat het al met al wel een uur in de oven gestaan.
Maar nu is de buitenkant bros. (lijkt wel lange vinger) En nou heb ik heb doorgesneden en is het nog niet door en door gaar. Zitten kleffe plekken in.

Wie weet er wat er nou niet goed is gegaan? Komt het doordat ik er 2 tegelijk in de oven heb gedaan?

Groeten Jesni.

2

Re: Hm hoe kan dit??

heb je ze op een rooster gezet of op een blik?

3

Hallo Chantal.

Ik heb ze op een rooster gezet.

Gr Jesni

4

Staat je oven goed?
Er willen wel eens knopjes spontaan veranderen bij mij. Doen de kabouters, misschien heb jij die ook?

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Haha ja heb wel kabouters maar die waren of op school of in dromenland.
Kan het dus niet geweest zijn.
Ik snap er zelf helemaal niks van. Dacht handig te doen en er 2 tegelijk te doen.
Maar probeer het vanavond nog een keer en ga er dan toch maar 1 tegelijk doen.
En dan gelijk en constant op 160 graden.
Maar ach de rand is prima te eten, en mijn kabouters zijn dol op langevingers.
Heb net nog even een tweede laag doorgesneden. En het gekke is de onderste laag is helemaal goed. (op de brosse rand na dan) Maar bovenin in het kapsel is het kleffig zeg maar. Zou dat kunnen doordat er een half uur of zo het alu folie opgelegen heeft? Dat dan vocht/condens zeg maar terugslaat het kapsel in?

Gr Jesni.

6

kan me voorstellen dat het aan twee taarten in de oven tegelijk ligt, dat de warmte dan niet goed geleid.
zou het zeker 1 voor een proberen.

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl

7

Ik heb nooit problemen als ik een biscuit per keer in de oven zet, maar afgelopen had ik er vier nodig om te gaan frobelen met mijn mama en dacht ik ook een slag te slaan door er twee tegelijk in te zetten. Ze werden inderdaad niet goed gaar.

8

Ik zet bij voorkeur meerdere taarten op twee niveaus in de oven, lekker economisch. Maar ik heb wel een heteluchtoven!
Bij gewone ovens is de verdeling van de lucht niet goed en kun je idd niet op twee niveaus bakken.

Ik bak 20cm op 150 - 160 - 170, 10 minuten per keer. En nog nooit niet gaar gehad, hooguit overstromen omdat ik iets te gul was geweest...

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be