1

Onderwerp: Vraagje over bekleden en invriezen.

Dag allemaal!

Vraag 1:
Ik wil graag een taart gaan bekleden met marsepein, maar ben niet zo'n ervaren taartenbakker als jullie allemaal zijn!
Het moet eigenlijk een bruidstaart gaan worden, en dan wil ik over de gehele taart de marsepein. Maar hoe krijg je hem er zo mooi strak overheen?

Vraag 2:
Als ik nou van te voren bijvoorbeeld roosjes ga maken van marsepein, kan ik die dan invriezen en later ontdooien om op de taart te doen? Ik kom anders een beetje in tijdsnood.

Vraag 3:
Als ik cupcakes ga maken, kan ik dat van te voren doen en ze dan invriezen? Zo ja, hoelang van te voren kan ik ze dan invriezen?

Hopelijk kunnen jullie me helpen! En ik kijk graag naar alle foto's van alles wat jullie maken, kei leuk! :)

Groetjes van,
kuukske (koekje op z'n Brabants!)

2

Re: Vraagje over bekleden en invriezen.

1) door te oefenen :) In de how-to rubriek staan volgens mij 2 how to's van basistaart bakken, vullen en bekleden. Ook zijn er You-Tube filmpjes. En er staat heel veel op dit forum. Je kunt op onderwerp zoeken door hierboven op 'zoeken' te klikken.

2) Roosjes kun je heel goed van te voren maken en hoeven niet ingevroren te worden. Zelf heb ik nog nooit roosjes met marsepein gemaakt, maar het kan wel :) Ik doe het zelf met fondant of gumpaste. Dat laat ik drogen aan de lucht en kan in een bakje wel maanden bewaard worden :)

3) Je kunt cupcakes heel goed van te voren invriezen en ontdooien voor de buirloft

SUCCES!!!

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

Hoi,

Je kunt het beste even op de zoekfunctie en dan bruidstaart invullen, want er zijn hier al zoveel topics over geweest.

4

Ja weet ik, had ik al gekeken, maar daar kan ik geen duidelijke beschrijving vinden van hoe je marsepein nou glad krijgt.

En dan nog even mijn invriesvragen :)

5

Almie schreef:

1) door te oefenen :) In de how-to rubriek staan volgens mij 2 how to's van basistaart bakken, vullen en bekleden. Ook zijn er You-Tube filmpjes. En er staat heel veel op dit forum. Je kunt op onderwerp zoeken door hierboven op 'zoeken' te klikken.

2) Roosjes kun je heel goed van te voren maken en hoeven niet ingevroren te worden. Zelf heb ik nog nooit roosjes met marsepein gemaakt, maar het kan wel :) Ik doe het zelf met fondant of gumpaste. Dat laat ik drogen aan de lucht en kan in een bakje wel maanden bewaard worden :)

3) Je kunt cupcakes heel goed van te voren invriezen en ontdooien voor de buirloft

SUCCES!!!

Dankje!
Hoelang kun je denk ik de roosjes bewaren? Want de bruiloft is half december. Zou ik ze dan nu al kunnen maken?

6

De roosjes zou je idd nu kunnen maken

Zoeken op bruidtaart met de zoekfunctie wordt et niet... Wil jij een taart met lagen? zoek op stapel taart.. maar de info daarvoor staat ook in e FAQ geloof ik. 
Als et echt jou eerste taart ooit is met marsepein raad ik een stapel taart af.  of je moet tussen nu en half dec heel veel oefentaartjes gaan maken.

7

Ok

knedenknedenknedenknedenknedenknedenknedenknedenknedenhttp://hondenhuys.nl/forumsmilies/BIGsmileyfun.gif

Arnhems Meisje 2008

9

Hier heb je wat aan denk ik:

http://bruidstaart.web-log.nl/bruidstaa … index.html

10

cares schreef:

Hier heb je wat aan denk ik:

http://bruidstaart.web-log.nl/bruidstaa … index.html

thnx!!