1

Onderwerp: ballina gumpaste bijna over de datum

hoihoi
Ik smeet net n blik in mijn vooraardkist en zag dat ik nog n pakje gumpaste heb liggen die tot 1 december houdbaar is ..
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=518 deze bedoel ik .
nou dacht ik om er iets mee te gaan maken wat niet gegeten word kan dat wel of blijft het zacht ? i heb het nog nooit gebruikt en als ik het na de tht datum gebruik is het dan nog wel bewerkbaar?
Ik moet toevallig n babytaartje maken en roosjes kan het daarmee ?

2

Re: ballina gumpaste bijna over de datum

Als je zelf lees wat op de link staat dan weet je wat je er mee kan maken ;)
Gewoon omdat iets eetbaar is hoeft niet te zeggen dat je et moet eten.

3

Als het helemaal nog niet open is geweest kan je het volgends mij nog best gebruiken hoor.
THT is tenminste houdbaar tot. dus gegarandeerd goed tot die datum.
Maar dat wil niet zeggen dat het na die datum gelijk bedorven is.

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

4

Volgens mij wordt ballina niet hard, dus voor een dummy is het niet zo geschikt.
Ik weet niet of je er makkelijk mee kan bekleden.

5

nou ik wil er niet mee bekleden maar ik moet nog n een geboorte taartje maken met een baby erop ( van de mold ;) ) vind t ook weer zo zonde om weg te gooien :)

maar hardt het nou wel of niet uit ? ik heb wel eens paste to cover dat word idd niet hard weet ik maar deze wel ?

6

Gum paste is NIET om mee te bekleden... gumpaste is meer voor boetseeren en bloemen maken.  Deze hard wel uit!
Voor de baby maken zou je et kunnen gebruiken.. maar je zou ook een beetje kunnen knutselen een een bloemstukje maken om te bewaren ;)

7

Het is net wat Canadesje zegt: Ballina is het merk, gumpaste is heeeeeeel wat anders dan bijv. de paste to cover, d

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

ok dus ik hoef m niet weg te gooien , dan maak ik gewoon wat bloemetjes en n baby en zo :)

thnx

9

Verder is het natuurlijk vooral een hoop suiker. Als het er goed uit ziet en smaakt (klein stukje proefen) zou ik het in februarie ook rustig nog gebruiken.. Meestal is het THT wat zoveel betekent als dat het voor die datum in elk geval niet slecht mag worden het betekent niet dat het na die datum dus niet goed meer is ;) (bij bederfelijke producten als vlees en zuivel geld dat natuurlijk niet)

10

Meestal is het THT wat zoveel betekent als dat het voor die datum in elk geval niet slecht mag worden het betekent niet dat het na die datum dus niet goed meer is ;) (bij bederfelijke producten als vlees en zuivel geld dat natuurlijk niet)

THT is inderdaad na die datum ook nog houdbaar maar de kwaliteit wordt wel minder. Op vlees en zuivel staat altijd 'TE GEBRUIKEN TOT'', en is na die datum inderdaad niet meer te gebruiken :nooo

11

Hallo Yvon.

Wat je meestal doet (en ook aan te raden is) is gumpaste in de vriezer bewaren na openen. Meestal gebruik je van gumpaste maar kleine beetjes. Dus als het pak opengaat, zou ik het in kleine porties verdelen en invriezen. Je maakt er bloemen mee, maar je zou het ook 50-50 kunnen gebruiken met fondant. Met die paste kun je heel goed draperi

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

12

Marianne schreef:

Het is net wat Canadesje zegt: Ballina is het merk, gumpaste is heeeeeeel wat anders dan bijv. de paste to cover, d

13

Umran schreef:
Marianne schreef:

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

Berichten [ 13 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » ballina gumpaste bijna over de datum