1

Onderwerp: Problemen met het spatelen van mijn deeg, HELP!!

Hoi ladies,

Ik heb een probleem met het bakken van mijn taart.. Als ik mijn deeg door het ei/suiker mengsel wil spatelen, dan blijft het opzich wel luchtig.. Alleen al mn deeg zakt naar beneden en blijft als een homp deeg daar hangen... Ik ben dat als ik te ver naar beneden ga spatelen dat ik de luchtigheid uit mijn taart haal.. Hoe kan ik dit oplossen, want word er droevig van :(

2

Re: Problemen met het spatelen van mijn deeg, HELP!!

Ik neem aan dat je meel bedoelt waar je het over deeg hebt? ;) Gewoon tot de bodem spatelen, hoor! Ik gebruik(te) een lekker brede, lange spatel, in het midden van je eier-suikermengsel helemaal tot op de bodem steken en dan langzaam met z'n brede kant weer naar boven trekken. Juist wel elke keer over de bodem schrapen om te voorkomen dat er daar een restje blijft zitten; als je het maar gelijkmatig en van boven naar beneden en terug doet, dan komt het helemaal goed! :Y :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Toch goed (en rustig) door spatelen en hopen dat het luchtig blijft. Het is lastig, maar het moet uiteindelijk vast wel lukken.
Ik gebruik trouwens biscuitmix, veel makkelijker in gebruik vind ik zelf.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Adrienne schreef:

Ik neem aan dat je meel bedoelt waar je het over deeg hebt? ;) Gewoon tot de bodem spatelen, hoor! Ik gebruik(te) een lekker brede, lange spatel, in het midden van je eier-suikermengsel helemaal tot op de bodem steken en dan langzaam met z'n brede kant weer naar boven trekken. Juist wel elke keer over de bodem schrapen om te voorkomen dat er daar een restje blijft zitten; als je het maar gelijkmatig en van boven naar beneden en terug doet, dan komt het helemaal goed! :Y :)

Oeps ja bedoelde meel *bloos*... Ooh ik spatel mijn meel altijd via de randen, dus ik vouw het meer naar binnen toe... Wist niet dat ik mijn spatel ook in het midden kon plaatsen.. Ik snap die handeling nog steeds niet (sorry) en heb je geen voorbeeld foto van die spatel?

5

Pooh schreef:

Toch goed (en rustig) door spatelen en hopen dat het luchtig blijft. Het is lastig, maar het moet uiteindelijk vast wel lukken.
Ik gebruik trouwens biscuitmix, veel makkelijker in gebruik vind ik zelf.

Ja ik heb het 2x geprobeerd en zonder resultaat, jammer!! Ooh dank je wel, ik ga ff die link bekijken :)