1

Onderwerp: boltaart bakken

Twee topics met dezelfde vraag samengevoegd. (M.)

hallo ik heb een vraag
als ik een bol taart maak bak ik hem altijd in een bol vorm
maar nu was net op tv hoe bak ik een taart
en ze deed een gewone taart bakken en snee deze ik sukken en vulde zo de bol vorm
kan iemand mijn zeggen als het veel verschil
of haal het niet zo veel uit hoe je het doe
of er in bakken of de vorm opvullen

groetjes
dorinda

2

Re: boltaart bakken

Ik ben een beginneling en heb veel gelezen op internet. Aan DeLeuksteTaarten.nl heb ik heel veel (gehad)! Nu keek ik erg uit naar de Teleac-cursus taarten bakken. Maar ze doen daar heel veel dingen op een andere manier dan ik gelezen en gezien heb op sites. Nu zijn ze bv. een boltaartje aan het maken. Ik keek hier erg naar uit omdat ik dit ook wil gaan doen. Nu zie ik dat ze daar een grote biscuit in plakken snijden en dan aan de binnenkant van de bolvorm leggen. Dan wordt deze gevuld met slagroom. Ik dacht dat de biscuit in de bolvorm gebakken wordt. Is dat dan niet zo?

3

Maar stel...je hebt wel een springvorm in huis en g

Volg je hart...want dat klopt!

4

Normaal gesproken bakken wij (op et forum) in een rvs schaal.
De cursus van petra is bedoeld voor mensen de wil probeeren maar niet een heleboel dingen wil kopen.  en bijna iedereen heeft een serveer schaal oid

5

er is al een topic hier over ;)

6

o sorry dan ga ik die zoeken
ik vreg het me af als ik het fout deed

groetjes
dorinda

7

Zo en nu zijn ze samen ;) dorinda je hoef nie meer te zoeken.

8

Het antwoord is heel simpel, het kan allebei en er is daarin geen 'foute' manier. Het is maar net welke spullen je in huis hebt.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

9

okee ik denk dat ikfgewoon in mijn schaal blijf bakken
en ook op mijn manier
leek mijn toch handiger dan met die plakken

groetjes
dorinda

10

wie heeft ideeen voor vullen en versieren van boltaarten?

11

ideeen voor versieren kan je in de taarten parade zien..
En vullen kan met van alles.  Naast in de balk zie je een link voor recepten.. en daar vind je veel recepten voor vullingen

12

Precies.. meerdere wegen leiden naar Rome :-)
Ik heb hem

13

Zo met die stukken doet een bakker het ook, maar dan met dunne plakken biscuit (die bakken ze op grote platen en dan snijden ze er repen van of stansen ze er cirkels uit). Dan kan je wel grotere plakken gebruiken want het voegt beter, dus dan heb je niet zoveel naden.

Op zich vond ik de manier bij Teleac best een goed idee, zeker als je geen ovenvaste schaal hebt. De wordt zo natuurlijk ook mooi rond (zie ook het otpic over die cursus).
Enig nadeel is denk ik dat je taart niet lang in model blijft als je 'm aansnijdt.... en als-ie dat wel doet dan nog zijn al die naden geen fraai gezicht.
Als je vaker boltaartjes wilt maken zou ik snel naar Ikea of Action of Blokker rennen voor een rvs of glazen schaal!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

14

Ik heb hier ook nog wel een vraagje over. Ik heb dus zo'n Branda vorm (20 cm van Ikea. Roestvrijstaal. Hier kan ik dus ook in bakken zeggen jullie. Hoeveel beslag gebruik ik dan? Hetzelfde als de 20 cm bakvorm?

15 Laatst bewerkt door Joyce1406 (12-11-2009 18:33)

ja die vraag had ik ook al gesteld in een ander topic..
heb hem nu maar ong voor de helft vol gedaan.. zit nog in de oven nu.
update komt zometeen

oke.. update.. voor de helft is bij mij in ieder geval niet genoeg.. er komt in het midden een bol op en k heb er nu iets zwaars opgelegd.. ben benieuwd wat voor een taartje er zo nog maar overblijft..

16

eerst kijken/zoeken, dan vragen:

http://www.deleukstetaarten.nl/index.php?Tabellen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

17

mniek schreef:

Maar stel...je hebt wel een springvorm in huis en g

Groetjes Mimi

Berichten [ 17 ]