1 Laatst bewerkt door maran75 (10-11-2009 16:39)

Onderwerp: wat gebruiken we in het algemeen????

Een marsepein, fondant vraag.

Ik ben erg benieuwd wat de andere baksters gebruiken marsepein of fondant?
En waar voor alleen voor bekleden of voor decoratie enz

Zelf gebruik ik het meest fondant en dan wit die ik zelf kleur, heb ook gekleurde liggen voor de moeilijke mooie kleuren.
Marsepein gebruik ik niet veel, soms om de gedecoreerde figuurtjes zodat je die ook lekker kan oppeuzelen.
En ik vind fondant fijner mee te werken dan marsepein op een een of andere manier gaan marsepein en ikke niet samen.

dus dames vertel, vertel...............:)

**Miranda**
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

2

Re: wat gebruiken we in het algemeen????

Fondant en ik zijn niet bepaald vriendjes. Ik gebruik dus eigenlijk alleen maar marsepein om te bekleden. Fondant gebruik ik wel om te boetseren.

Volg je hart...want dat klopt!

3

ik gebruik marsefond :D erg lekker op de taartjes!!!!

4

Marsepein bij workshops en om te puzzelen, rolfondant of marsefond als het voor mezelf is.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Marianne schreef:

Marsepein bij workshops en om te puzzelen, rolfondant of marsefond als het voor mezelf is.

Even een vraagje uit nieuwsgierigheid: waarom dat onderscheid?

Voor de volledigheid: ik gebruik zelf zo'n beetje alles, net hoe het uitkomt of waar ik zin in heb: vind alles even lekker en kan met alles evengoed ( of slecht ;) ) overweg :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

Omdat ik een rolfondant-junkie ben maar bij workshops marsepein beter werkt omdat ik dat steviger en dus makkelijker vind werken (minder kans op rek en scheur, mooier resultaat) voor workshoppers. Maar eigenlijk hou ik niet zo van marsepein ;) Ik ga dan trouwens wel voor de MMF van Renshaw. Vroeg

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Marianne schreef:

Vroeg

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

8

marsepein, bevalt tot nu toe goed en nog niet aan iets anders toegekomen

Roep niet om taart, de taart roept jou!

9

Mijn voorkeur gaat uit naar mmf, heb nog geen problemen ermee ervaren dus ga vrolijk door!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

10

Mijn voorkeur gaat uit naar marsepein. Vind het makkelijker werken, fondant gaat bij mij altijd rekken en scheuren :S
Voor bloemen, strikken en andere dingen die moeten drogen gebruik ik wel fondant

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

11

Ik gebruik tot nu eigenlijk alleen rolfondant, want ben niet een echte fan van marsepein, ook hier in huis vinden ze dat niet bepaalt lekker. Toevallig vanmiddag voor het eerst MMF gemaakt en dat ga ik vanavond verwerken (ben benieuwd). Ben zelf geen spekkies mens, dus ben bang dat ik de taart niet echt lekker ga vinden, maar m'n zusje heeft vast nog iets anders en anders een heeeeeeeel goed excuus om geen stukje te hoeven nemen(kilo's die eraf moeten :( ). Ik gebruik de fondant van Bellina, die is mooi soepel en gemakkelijk om mee te bedekken, maar die wordt niet hard, dus lussenstrik kan hier niet mee, dus nog maar eens een ander merk proberen. Leuk om te lezen wie wat gebruikt.

Joetjes

laat de moed niet zakken, lekker blijven bakken

12

Vooral fondant (RegalIce). Af en toe marsepein, maar daar hou ik niet zo van. Om te puzzelen Ballina.

13

Ik gebruik beiden ongeveer evenveel. Zelf hou ik net iets meer van marsepein, maar bij sommige vullingen past beter een fondant of nog liever een chocoladefondant :)
Qua gebruik heb ik met geen van beiden een probleem, hoewel ik me bij Marianne aansluit dat voor workshops marsepein waarschijnlijker handiger is om de genoemde reden.

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

14

ik bekleed altijd met marsepein, en decoraties tot nu toe ook behalve dat wat hard moet worden dat is fondant.
leuk te lezen hoe iedereen het weer anders doet.

15

marsepein! moet toch nodig weer eens met fondant gaan werken, voor het geval er iemand besteld die alleen fondant lust!

16

Ik vind zelf marsepein fijner werken, Maar fondant is wat makkelijker te kneden.

17

Ik ben een van de blijkbaar weinigen die gewoon allebei op de taart doet! Eerst een laagje marsepein, daaroverheen een laagje fondant!

Boetseren met marsepein is niks voor mij, veel te plakkerig. Vind fondant ook zo'n mooi zijdeglad oppervlak hebben, geef mij maar fondant!
Alleen als ik veel rozen moet maken op een taart gebruik ik daarvoor marsepein want dan kunnen ze tenminste gegeten worden...

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

18

tjee wat leuk om te lezen dat toch iedereen zijn voorkeur heeft.
en dat marsepein en fondant even veel gebruikt word.

voor alle dames die tot nu gereageerd hebben bedankt vind het erg leuk te lezen.

groeten miranda

**Miranda**
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

Berichten [ 18 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » wat gebruiken we in het algemeen????