1

Onderwerp: Echt waar?

Ik heb wel eens gehoord dat sommige hun biscuitje altijd 1 nachtje invriezen omdat het biscuitje dan minder droog is... Is dit waar? En doen jullie dat ook?
(ik kon dit trouwens niet terug vinden)

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

Re: Echt waar?

Ik doe dat omdat het dan minder kruimelt met snijden

Ja, doe ik ook. Ofwel een nachtje laten staan in een plastic zak, dat scheelt ook al een stuk. Ofwel in de diepvries tot de dag dat ik hem moet opmaken.

If live gives you lemons, make lemonade!

4

Ik vind het verschil in kruimelen bij een nachtje in de vriezer of een nachtje in een plastic zak nul. Dus als ik nu bedenk dat ik morgen een kapsel nodig heb gaat ie in een zak op de aanrecht. Als ik hem later nodig heb of zin heb om vooruit te bakken dan gaat ie de vriezer in.

Volg je hart...want dat klopt!

5

ik doe hem ook altijd in een zak, in de kelderkast, en hij snijd dan perfect!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

6

Als je het kapsel wel invriest, laat je hem dan ontdooien in het plastic keukenfolie (of vries je hem daar niet in in?), of haal je hem bevroren uit de folie en laat je hem dan ontdooien?

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

7

ontdooien in de verpakking is aan te raden.  Zo heb ik et gedaan de paar keer ik vooruit heb gebakken.

Ik doe 'm als 't kan ook altijd een nachtje in de vriezer, en laat 'm ook in de folie ontdooien, als je dat niet doet droogt het heel snel uit geloof ik, dan krijg je zo'n droog biscuit.
Als je je biscuit niet in de vriezer doet, zou ik 'm toch in huishoudfolie o.i.d. verpakken, zodat 'ie niet uitdroogt.

'I love it when a cake comes together'

9 Laatst bewerkt door ssabinee (11-11-2009 14:59)

Ik vries ze ook vaak in, omdat ik meestal van te voren bak. Als ik alles op

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

10

Ik doe ze altijd in een pedaalemmerzakje of ie nou in de vriezer gaat of niet. Ik vind huishusfolie altijd zo'n getob.

Volg je hart...want dat klopt!

11

ennuhh als we dan toch bezig zijn... doen jullie nog temperen (of tremperen ik weet dat het

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

12

Ik trempeer meestal met marasquin likeur!

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

13

Maar als je hem dus 1 nachtje invriest dan kan je de gedocoreerde taart in zijn geheel niet meer invriezen toch?

Groetjes Maris

14

Mariska1984 schreef:

Maar als je hem dus 1 nachtje invriest dan kan je de gedocoreerde taart in zijn geheel niet meer invriezen toch?

Jawel, Marianne vertelde me laatst bij een workshop dat je hem na het vullen en bekleden nog een keer in kan vriezen.

15

veel van wat je koopt in de supermarkt is al een keer ingevroren, zoals vlees, vis, fruit etc. En daar staat op de verpakking ook dat je het nog een keer in kan vriezen.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

16

Idd Tirza dat is waar! :) BEDANKT!!

Groetjes Maris