1

Onderwerp: vulling niet meer smeerbaar??

Ik heb afgelopen weekend voor het eerst een taart gemaakt. Ik had bonbonbloc vulling en bokkenpootjesvulling gemaakt, maar het was heel erg dik en klonterig en nauwelijks smeerbaar. Ook de botercreme 1:1 was erg dik.

Ik had de vullingen 's middags gemaakt en in de koelkast gezet en 's avonds ging ik de taart vullen. Ik heb de vullingen een uurtje van te voren uit de koelkast gehaald. Wat heb ik nou verkeerd gedaan? Ik moet het toch in de koelkast bewaren?

Ik heb de taart overigens na het decoreren ook in de koelkast gezet, zonder doos iod. Kan dat eigenlijk wel?

Tips zijn welkom! Alvast bedankt!

Groetjes, Ellen

2

Re: vulling niet meer smeerbaar??

Als je botercreme weer in de koelkast zet, wordt de boter weer hard. Mijn ervaring is dat die eigenlijk pas weer zegt wordt als je het weer even goed door mixt.

Ik weet niet of de vullingen met slagroom zijn gemaakt (ken de recepten niet), maar als het gewoon alleen botercreme is kan dit best even uit de koelkast blijven (goed afgedekt).

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

voor het vullen kan je ook heel goed een spuitzak gebruiken, dan hoef je niet te smeren en kan je alles goed verdelen

4

een uur of 4 van te voren je bc 1op1 uit de koelkast halen. Vullingen maak ik meestal net voordat ik ga vullen dan heb ik dat probleem niet. Maak je de vullingen met slagroom dan opnieuw even opkloppen, maak je ze met boter....> een heel stuk van te voren uit de koelkast halen

5

botercreme haal ik de dag van tevoren al uit de koelkast.
en andere vullingen met slagroom bijvoorbeeld maak ik altijd op het moment dat ik het nodig heb, dan kun je de taart het langst bewaren.