1

Onderwerp: Na botercreme smeren, meteen de marsepein erop?

Hallo, ik ben nieuw hier! En nu al verslaafd aan de site

2

Re: Na botercreme smeren, meteen de marsepein erop?

Dat zijn een hoop vragen in 1 lijst.
Ik weet niet op alles antwoord, maar ik kan wel antwoorden op je vraag over de botercreme. Voor het afsmeren gebruik je de 1:1 bc. Met de mix kan je marsepein gaan smelten.
Ik zet de taart na het afsmeren altijd in de koelkast om de bc hard te laten worden. Dit is geen must, maar je taarten worden er absoluut strakker door.

Ik weet niet de hoeveelheden voor je bakpannen helaas. Ik gok altijd gewoon. Heb ik teveel mix dan gooi ik de rest in een andere pan en anders maak ik nog wat bij (maar dat is me nou nog nooit overkomen, wel dat ik teveel beslag had :o )
Je moetje bakpan tot 2/3 vullen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ottolien schreef:

Dat zijn een hoop vragen in 1 lijst.
Ik weet niet op alles antwoord, maar ik kan wel antwoorden op je vraag over de botercreme. Voor het afsmeren gebruik je de 1:1 bc. Met de mix kan je marsepein gaan smelten.
Ik zet de taart na het afsmeren altijd in de koelkast om de bc hard te laten worden. Dit is geen must, maar je taarten worden er absoluut strakker door.

Ik weet niet de hoeveelheden voor je bakpannen helaas. Ik gok altijd gewoon. Heb ik teveel mix dan gooi ik de rest in een andere pan en anders maak ik nog wat bij (maar dat is me nou nog nooit overkomen, wel dat ik teveel beslag had :o )
Je moetje bakpan tot 2/3 vullen.

Hartstikke bedankt. Ik heb geen mix van de bc, ik maak het zelf. Tenminste ik ga het proberen, wat bedoel je precies met 1:1? 100 gr poedersuiker met 100g boter? :)

4

1:1 botercr

5

Hoi, leuk nog een verslaafde :)
Wat betreft je vraag over de biscuit heb ik het volgende gehoord.
Afwijkende maat (mal), deze vullen met water = aantal liter
per 1/2 liter water: 1 ei
                             66 gram biscuitmix
                             6,6 gram water
Hoop dat dit duidelijk is, als je beide vormen dus onder een 1/2 liter zitten is het gemakkelijker om het beslag voor beiden tegelijk te maken en ach, voor wat je over hebt, maak je toch gewoon evt een paar cupcakes, altijd lekker ;). Ik zet mijn ingesmeerde kapsel ook wel eens 10 minuten in de vriezer, wordt ie wat strakker en je kunt je fondant er dan gemakkelijker over heen leggen en evt. nog iets terug halen als ie niet helemaal goed ligt.
Wens je heel veel bak en knutsel plezier.

Joetje

laat de moed niet zakken, lekker blijven bakken

6

Hartstikke handig! Bedankt!