1

Onderwerp: workshop echt nodig of niet?

Jeetje ik heb geen idee waar ik dit moet plaatsen, dus heb ik het maar hier gedaan.
Ik ga binnenkort mijn 1e taart maken voor een verjaardag, nu was dus mijn vraag: is het nu nodig om een workshop te volgen? ik wil namelijk gewoon een ronde taart maken met niet te veel poespas. Ik denk dat dit me ook wel gaat lukken, maar misschien onderschat ik het ;)

Groetjes,
Taartenmaker :)

2

Re: workshop echt nodig of niet?

Het ligt er denk ik aan hoe creatief je al van jezelf bent......als je erg crea bent en iets snel in de vingers hebt zou je ook met de how to's (hier op het forum) al een eind komen, maar ik moet zeggen dat een workshop ook wel erg gezellig is hoor!! En dan zie je vaak dat anderen het weer anders doen, waarvan je weer een hoop leert! Dus al met al, ben je denk ik nog niks wijzer geworden met mijn verhaal... :/

Groetjes Scallie
"A balanced diet is a piece of cake in each hand."

3

Een (basis)workshop kan reuze gezellig en heel leerzaam zijn, maar is zeker niet noodzakelijk :) Zoals Scallie al aangaf, er zijn hier op de site ( o.a. rubriek Howto's) een aantal uitstekende filmpjes en beschrijvingen te vinden, waardoor je met een paar basismaterialen en een beetje oefenen echt een heel eind kan komen!

Veel succes!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Bedankt dames, ik ben opzich best creatief en met een beetje hulp van deze site en misschien van mijn moeder ( ben namelijk nog niet zo oud ) dan zal het wel gaan lukken. ;)

5

Ik heb het geleerd via deze site, maar ook via YouTube :) Daar staan ook heel veel filmpjes. Vaak wel engelstalig.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

6

Ik heb denk ik nu al zo'n 12 tot 15 taarten gemaakt,.. geen workshop gevolgd, het gaat steeds beter!
Maar,.. ik ga wel de 18e een workshop volgen en later nog wat boetseer workshops... echt om de kneepjes van het vak te leren.
En het lijkt me ook super gezellig!

Groetjes Jeannette

7

Ik heb de hele site hier doorgespit en doorgelezen... En de FAQ wel 100 keer gelezen denk ik. Toen heb ik een lijstje gemaakt met benodigdheden om te beginnen, en een lijstje waar een volgorde en tips op stonden. En toen gewoon begonnen eigenlijk. Fondant of marsepein moet je zelf een keuze in maken wat je prettiger vind, en die lap over je taart "gooien" en afwerken gaan echt steeds beter hoor! Maar ik wil inderdaad nog wel een paar workshops volgen, puzzelen, boetseren e.d.
Enne... leeftijd maakt niets uit om een lekkere taart te maken hoor ;)!
(Hoewel de aardappels van mijn moeder echt lekkerder smaken als bij mij, hihihi)

Groetjes, marieke

Groetjes Marieke
"Als je het niet vriendelijk kunt zeggen, zeg dan maar niets."

8

Je hoeft helemaal geen workshops te volgen hoor! Toen ik begon waren die er in Nederland nog nauwelijks (volgens mij alleen bij Planet Cake en dan niet eens beginnersworkshops). Of het forum al bestond weet ik niet, ik had in elk geval nog geen internet. Met behulp van wat Engelse bladen en boeken ben ik er ook gekomen. Je kunt eventueel naderhand door het volgen van workshops wat puntjes op de i zetten. En voor de rest vaak oefenen!

Veel succes.

9

move-----> taartdecoratie algemeen

10 Laatst bewerkt door Tinkelbel (10-11-2009 13:31)

Hier op het forum is echt gigantisch veel te leren :Y
Zelf heb ik nooit een workshop gevolgd omdat het even niet kan (met de kindjes waarvan de jongste nog steeds live borstvoeding krijgt en papa dus niet even kan inspringen  ;) )

Maar met een beetje creativiteit en inzicht, en natuurlijk heel wat tips van deze site kom je echt wel een heel eind!
Ook met het bestuderen van prentjes, taarten, google, cake central,... heb je heel wat!

Alvast veel succes! :thumb:

ik heb nooit een workshop gevolgd maar alles van het forum geleerd :D gewoon beginnen dan kun je dan altijd nog besluiten om een workshop te gaan volgen.

12

Ik ben zelf begonnen met workshops omdat er toen nog geen webshops en forum waren...
Zelf vind ik het altijd prettig het een ander voor te zien doen (bij alles hoor, niet alleen bij taaertdecoreren) en daarna kan ik het zelf ook wel; het finetunen komt door veel te oefenen!

Inmiddels geef ik zelf workshops en ik merk dat de meiden alle tips toch wel heel erg waarderen. Mijn advies zou zijn zelf thuis aan de slag te gaan zodat je al een beetje feeling met het spul hebt en dan eens een basisworkshop te volgen bij een echte pro. Alle tips die je daar in korte tijd krijgt zijn de kosten meer dan waard. En je kunt ook nieuwe uitstekers/materialen uitproberen.... stukken voordeliger dan al die aankopen terwijl je niet zeker weet of je het taartdecoreren echt vaker gaat doen!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be