1

Onderwerp: hoeveel marsepijn

Hier iemand die zijn eerste taart maakt, hoeveel marsepijn moet ik ongeveer gebruiken om te kleuren voor het bekleden van een ronde taart van doorsnede 24 cm?
Heb maar 1 kg, jammer als ik te veel gebruik.

2

Re: hoeveel marsepijn

Links staan de tabellen; daar kun je het precies zien! ;-)

Groetjes, Natasja

Hoi,

Je kunt hier kijken:
http://www.deleukstetaarten.nl/index.php?Tabellen
1 kg is dus meer dan voldoende voor jouw taart.

4

En ik zou marsepein gebruiken, doet vast minder pijn (flauw he). ;)

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

5

Ik moet zeggen dat ik minder dan de tabel gebruik.
Ik kan een springvorm van 26 cm doorsnede. Ik heb 500 gr rolfondant besteld en daarmee heb ik de taart bekleed en ook nog sterren erop gemaakt. Toen had ik nog wat over zelfs.

Kooppie

6

kooppie schreef:

Ik moet zeggen dat ik minder dan de tabel gebruik.

Hangt er natuurlijk wel vanaf hoe hoog je taartje is . Ik heb je taartje even bekeken, en die ziet er hartstikke leuk en ook netjes uit, maar is wel minder hoog dan wat Marianne ( en ook de felicitaartjes-site) bij hun berekening meenemen :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

7

Je gebruikt ongeveer 100 gram per gebruikt ei als je enigszins gevorderd bent (en dus wat dunner kan bekleden). Als beginner is het fijn om 150 gram per gebruikt ei aan te houden. Uiteraard snijd je er een aardige hoeveelheid weer vanaf aan de rand, maar als je met minder begint, is de kans op dun uitrollen en plooien aan de onderkant groter.

Groet, Jolanda

8

Ik heb 600 gr marsepein uitgerold voor een taart van 25 cm. Ik had nog over. Daarvan heb ik een lange sliert gemaakt en die als afwerkrand gebruikt langs de onderkant van de taart. En toen had ik nog over...

9

Copy/paste:

[*] De hoeveelheden marsepein/rolfondant zijn een indicatie; dit hangt nauw samen met hoe dik je uitrolt
[*] Pas de hoeveelheden aan als je hogere dan wel lagere taarten bakt

Als je dus merkt dat je (veel?) over houdt, pas je de tabel voor jezelf toch aan? Zou dan beginnen met -10% bijvoorbeeld.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag