Onderwerp: Mijn slagroomtaart met bananenvulling
Dit weekend een heerlijke slagroomtaart met bananenvulling voor onze dochter gemaakt die vandaag jarig is.
Was niet helemaal naar mijn zin. Had op internet een recept voor Icing gevonden:
1 eiwit van 1 ei, 250 gram poedersuiker en dan roeren met een houten lepel.
Het werd een vaste massa, ik had geen idee hoe ik dit nu op de taart moest krijgen.
Heb het toen aangemaakt met wat water, kon het toen wat redelijker uitsmeren, maar niet aan de zijkanten, maar het bleef eigenlijk heel erg stug. Heb er toen vanmorgen maar een laagje slagroom overheen uitgestreken, toen werd het nog wel mooi.
Maar bij een ander recept dat ik de vorige keer gebruikte: 4 eiwitten en 500 gr poedersuiker, werd het zo dik als Haagse Bluf, dus ook niet helemaal stijf.
Hebben jullie een idee wat ik nu eigenlijk verkeerd doe? Ik gebruik geen eiwitpoeder maar eiwit.
En kun je beter een houten lepel of een mixer gebruiken?
Ik had de taart 2x doorgesneden en toen de bananenmousse er tussen gedaan, toen de rommelige Icing erop gesmeerd, en toen wilde ik de Nougatine en
Amandelsnippers op de rand hebben, dus de taart lekker vastgepakt, om de decoratie op de rand te krijgen, maar dat lukt niet echt, doordat de taart wat te zwaar geworden was, en de bananenmousse en wat tussenuit geperst werd, toen dan maar met een spatel en een lepel de boel er opgeplakt. Nou ja, niet helemaal naar mijn zin, maar het was toch heerlijk.
Iemand nog een idee hoe je dan het beste de zijkanten kunt decoreren?
Nou,dit is dan mijn resultaat.