1

Onderwerp: Hoe lang van te voren...

Hoe lang van te voren maken jullie een taart?

Ikzelf maak hem altijd het liefst zo kort mogelijk van te voren. Hebben ze hem 's middags nodig dan bak, vul en decoreer ik hem 's ochtends. Hebben ze hem 's ochtends nodig dan bak, vul en decoreer ik hem de avond ervoor.

Nu gaan wij een weekendje weg en een kennisje heeft om een taart gevraagd voor zondagmiddags. Ik dus gezegd dat het niet kon omdat wij vrijdagavond al weggaan. Maar nu heeft ze gevraagd of ik hem niet alsnog wil maken en dan al op vrijdag. Zit ernstig te twijfelen. Mijn gevoel zegt n.l. nee, of ben ik dan een pietlut?. Ik kan hem natuurlijk gewoon vullen met (meringue)botercr

Groetjes Rineke

2

Re: Hoe lang van te voren...

Ja hoor dat kan zeker wel!!
Had pasgeleden een taart gemaakt op vrijdag en de besteller vond hem op maandag het lekkerste hahaha..............en daar zat slagroom in!!
En eerlijk gezegd vind ik de taart ook lekkerder als hij 1,5/2dagen ervoor gemaakt is......net of de smaken er dan meer doorheen zijn.

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

3 Laatst bewerkt door anaid_026 (08-11-2009 22:26)

Het is geen antwoord op je vraag want ik heb precies hetzelfde...

mijn ervaring met "langer" bewaren is dat de biscuit uitdroogt, waar zou dan aan kunnen liggen dan?

groetjes, Diana

4

Ik bak biscuit een of twee dagen vantevoren, maar decoreer wel meestal op de dag van ophalen. Voor eventueel uitdrogen van biscuit zou je tussen de lagen kunnen tremperen.

Rineke, volgens mij zou het geen probleem moeten zijn.