1

Onderwerp: lekkere vulling voor sinterklaastaart

Hallo,
Ik wil een sinterklaastaart bakken en ben hiervoor op zoek naar een lekkere vulling, iets gemend met kruidnootjes ofzo. heeft iemand hiervoor een suggestie?
Ik heb hier al zitten zoeken, maar kon zo niks vinden.

Groetjes Lisette

2

Re: lekkere vulling voor sinterklaastaart

heb je hier wat aan?

(Zoekfunctie: pepernoten OR pepernootjes en de rubriek Ingezonden Recepten ;) )

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

1 laag met speculoosslagroom en de andere laag slagroom met kleingemaakte kruidnoten.
Ook lekker om het biscuit te bakken met koekkruiden door de mix

4

Hoi Hoi,

Zag gisteren bij de appie speculaastoetje (of was het kruidnootjes pudding) van mona volgens mij ook erg lekker met een laagje speculoos.

Groetjes,

5

Ik heb net een taartje gemaakt waarbij ik gemalen pepernoten door de botercreme heb gemixt en daar heb ik de taart mee afgesmeerd. Moet dus nog proeven hoe het gaat worden, maar ik denk erg lekker!
Ik zat voor mijn eigen Sinterklaas taart te denken om een laag pepernotenslagroom te doen en nog een laag met iets van mandarijntjes. Dat is ook een lekkere combinatie denk ik!
Suc6

"Het beste voor de mens is nog: eten en drinken en genieten van wat hij met veel zwoegen bereikt heeft..." (citaat uit de bijbel)

6

Toetje van de maand ;) van mona luchtige pepernoten pudding geloof ik en hij is lekker mmmmm

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

7

krissie80 schreef:

Hoi Hoi,

Zag gisteren bij de appie speculaastoetje (of was het kruidnootjes pudding) van mona volgens mij ook erg lekker met een laagje speculoos.

Groetjes,

En die pudding is me toch een partij goor....bleh!!! Toevallig gister gegeten zelfs de kids vonden het niet lekker.

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.

8 Laatst bewerkt door angelz (07-11-2009 22:01)

peper(kruid)noten botercreme en bitterkoekjespudding van mona!! Hier al een paar keer gemaakt en was binnen no-Time op!!

9

Slagroom met speculaaskruiden en een laagje amandelspijs?
Nog nooit geprobeerd, maar lijkt mij wel lekker :P
Ik ga het zeker een keer uitproberen!

10

Bedankt voor alle snelle reacties. hier kan ik wel iets mee. Ga hem donderdag maken, zal wel laten weten wat het is geworden, daar ben ik nu nog niet helemaal over uit.

11

Ik heb er vorige week ook

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

12 Laatst bewerkt door RvNnetje (08-11-2009 23:00)

miekido schreef:

1 laag met speculoosslagroom en de andere laag slagroom met kleingemaakte kruidnoten.
Ook lekker om het biscuit te bakken met koekkruiden door de mix

(ik ben nieuw en probeer ideen op te doen maar snap het soms nog niet helemaal, dus misschien stel ik wel hele domme vragen hoor, ik ben al de hele dag aan het lezen en weet nu soms niet meer waar ik wat heb gelezen en kan het dan niet meer terug vinden))

Bedoel je hierboven dat je voor de vulling slagroom klopt met daardoorheen dus kleingemaakte kruidnoten?
Is dat dan steving genoeg als je de taart ook nog gaat versieren? Of moet er nog iets door de vulling heen waardoor deze steviger word?

13

Idd kruidnootjes fijn malen en door de slagroom :) Om de slagroom steviger te krijgen kun je er klop-fix doorheen doen van dr. oetker. Wel een dijkje spuiten van botercreme zodat de slagroom niet uit de taart loopt

Bruidstaart Groningen

14

@ Almie

Heel erg bedankt voor je reactie..

Nog een paar dagen alle tips en trucs lezen op dit forum en dan kan ik ook aan de slag met mijn allereerste taart... errug spannend.... :D

15

Succes en hem laten zien in de parade he :D hihi

Bruidstaart Groningen

16

Appelvlaaivulling met kaneelbotercreme is ook erg lekker