1

Onderwerp: geen botercreme

Ik ga een taart maken voor een vriendin die geen boter lust, dus ik had me al bedacht dat ik dan beter geen botercreme kon gebruiken :P
Is er iets anders waar je de taartnet zo fijn mee kan afsmeren?
Het fijne aan botercreme vind ik dat het hard word en je het dus echt heel glad kunt krijgen!
Alvast bedankt!

2

Re: geen botercreme

Witte chocoladepasta !! of abrikose jam ( ff de grote stukjes eruit zeven )

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

3

Ik moest vorige week een bruidstaart maken voor iemand die ook absoluut geen boter lustte.
ik had van te voren een aantal smaken gemaakt om te proeven zodat ze een keuze konden maken voor de uiteindelijke taart en ze heeft gekozen voor vanille-botercreme  :D

maar....chocopasta werkt ook prima om een af te smeren, wordt ook een klein beetje harder als je het even in de koelkast zet.

succes!

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

4

ik smeer bijna elke chocoladetaart af met chocoladepasta (wit, melk of puur) en dan net als met botercreme even in de koelkast. wat ik wel merk is dat het sneller zacht wordt als je de marsepein glad strijkt. maar werkt prima.

maar misschien inderdaad haar even laten proeven want botercreme met vanille-extract smaakt heel anders als boter zo uit de botervloot.

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

5

De meeste mensen lussen de botercreme wel, ik zou idd laten proeven  (en dan niet zeggen dat het bc is. haha) Mijn man lust ook absoluut geen boter maar eet de restjes botercreme wel op! :D:D

6

lussen?? lusten!haha

7

bedankt voor de tips, ik ga aan de slag met chocopasta...
Ze heeft wel eens een taart van me op en vond de botercreme verschrikkelijk :P