1

Onderwerp: Fondant grijs kleuren?

Het lukt mij niet om fondant grijs te kleuren. Het wordt dan een soort van paars. Hoe doen jullie dit of kopen jullie gewoon grijs!
Ik gebruik de kleuren van Wilton!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

2

Re: Fondant grijs kleuren?

ik heb ook gewoon zwart van wilton,ik doe dr steeds een heeeel klein beetje bij tot t de juiste kleur is.

Succes!

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."

3

Ik gebruik black negro voor het grijs kleuren. Heel weinig gebruiken en dan lukt het prima.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Het ligt aan de soort/merk zwarte kleurstof dat je gebruikt.
Ik heb zwart en daar kleurt het mooi grijs van en ik heb ander zwart en dat kleurt idd ook paars.

If live gives you lemons, make lemonade!

5

Of een stukje zwarte fondant/marsepein erdoor.

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

6

Met Wilton zwart wordt het bij mij gewoon grijs hoor.

Groetjes Marlies

7

Marlies-d schreef:

Met Wilton zwart wordt het bij mij gewoon grijs hoor.

hoeveel kleurstof doe jij op hoeveel fondant dan?

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

8

Ik heb ook de wilton zwart, en bij mij wordt het gewoon grijs. Maar toen ik er laatst glazuur mee wilde kleuren, werd het paars. Maar dat droogde wel zwart op. Dus misschien als je het een nachtje laat liggen, dat het wel grijs wordt? Echt donkergrijs (antraciet) heb ik nog niet geprobeerd.

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

9

ik heb voor mijn muisjestaart ook grijs moeten maken, ik heb eerst marsepein zwart gekleurd met wilton black daarna steeds een beetje ballina fondant wit toegevoegd net zolang tot ik hem goed vond, is dus zeg maar marsefond geworden.

Happiness is a cupcake!

10 Laatst bewerkt door mik (08-11-2009 21:50)

hallo allemaal ben nieuw hier, en ben benieuwd met welk merk kleuren jullie fondant en met vloeibaar of poeder? alvast bedankt