1

Onderwerp: hoe eieren verwarmen voor bisquit

Hallo,
Vandaag ga ik weer eens proberen om een goede bisquit te bakken. De vorige keer was namelijk finaal mislukt. Nu weer genoeg zin en energie om er weer tegen aan te gaan.
Nu las ik dat de eieren ongeveer 30graden moeten zijn voordat je ze gebruikt. In de cursus van de teleac zag ik dat ze dit in de magnetron deed. Maar het lijkt mij dat de eieren dan gelijk gaan stollen.
Hoe verwarmen jullie ze?

www.la-mouline.nl de leukste camping van het zuiden van Frankrijk!

2

Re: hoe eieren verwarmen voor bisquit

Ik gebruik de mix van de shop en heb m'n eieren gewoon op kamertemperatuur. Nog geen kapsel mislukt!

Hoera! Het is vandaag!

3 Laatst bewerkt door kwebbeltje (08-11-2009 08:37)

ik doe dit gewoon ff 5 minuten in de schil in een bakje warm water voorverwarmen. dit doe ik overigens niet altijd :O meestal wel bij de grotere taarten....

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

Ik bewaar eieren niet in de koelkast en doe ze voor het mixen even in een kom heet water, minuut of 5 denk ik.

I'm not bossy, I just have better ideas...

5

thanks, ik hoop morgen een foto van mijn taart in de parade te kunnen plaatsen.

6

ik gebruik 2 kommen. 1 vul ik een beetje met heet water en dan klop ik de eieren in de andere kom die in de kom met heet water staat

Let them eat cake
http://annettes.tk/

eieren op kamertemperatuur,nog nooit problemen mee gehad,bisquit is altijd mooi hoog.

8

Bewaar ook eieren op kamertemperatuur, bij de mix van funcakes en hoppa prachtig biscuit!

Greetz Keet

9

Het is goed gelukt. Ik heb de eieren eerst even in heet water gelegd, daarna gebruikt.
Bedankt voor jullie snelle antwoorden.

10

eieren breken en even in de magnetron, even doorroeren, en voelen of het warm is, zo niet nog een keer in de magnetron.
maak het WARM, niet HEET, want dan stolt het, ongeveer 30 graden!

11

Ik krijg altijd prima biscuits met eieren op kamertemperatuur..

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

12

ik haal ze de dag voor het bakken uit de koelkast en als ik dat vergeten ben, doe ik ze ook in een bakje met warm water.

Groetjes, Dorothea.

13

floor47 schreef:

eieren breken en even in de magnetron, even doorroeren, en voelen of het warm is, zo niet nog een keer in de magnetron.
maak het WARM, niet HEET, want dan stolt het, ongeveer 30 graden!

Zo doe ik het ook.
Heb het er weleens iets te lang in laten staan. Dan heb je gekookt ei. :D