Onderwerp: lettertappits
Ik heb ze gekocht in de webshop
Maar ik krijg het niet voor elkaar om ze mooi van de tafel te krijgen.
Is daar een handigheidje voor?
groetjes sandy
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » lettertappits
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb ze gekocht in de webshop
Maar ik krijg het niet voor elkaar om ze mooi van de tafel te krijgen.
Is daar een handigheidje voor?
groetjes sandy
Je kunt ze het beste even opzij schuiven, voorzichtig met een cocktailprikkertje in de goede vorm leggen, en dan een paar minuutjes laten liggen. Als ze wat harder zijn kun je ze het beste van de tafel schuiven op een klein plankje ofzo, om ze verder te laten uitharden tot je ze gebruikt
ik rol altijd de fondant (of het met marsepein ook zo werkt weet ik niet...dat gebruik ik eigenlijk nooit) heel dun uit en laat het een minuutje of 5 gewoon liggen dan draai ik het om en laat het nog eens 5 minuutjes liggen, de buitenkant plakt dan niet meer maar de binnenkant is nog wat zacht dus je kan ze nog wel buigen om eventueel op de zijkant te kunnen zetten.
Als je dan de letters uitsteekt mep je ze zo uit de lineaal, op deze manier heb ik ze bijna nooit scheef of uit vorm. (ze liggen dan ook los op de tafel)
Er zijn ook forumleden die een stukje huishoudfolie gebruiken tussen de fondant/marsepein en de lineaal maar daar heb ik zelf geen ervaring mee...zou je ook nog kunnen proberen
succes met je tappits!
Ik gebruik gewoon wat tylose door de fondant. Gaat echt super goed!
Ik meng mijn marsepein altijd met wat gumpaste, daar worden de letters ook al wat 'droger' van, zodat ze niet aan de tafel plakken.
En inderdaad anders even laten liggen, totdat het plakkerige ervan af is.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » lettertappits