1

Onderwerp: Help!? Dulce de leche mislukt, nog helemaal dun

Ik dacht laat ik eens zo'n blikje gecondenseerde melk mee nemen , want dat recept hiernaast leek me wel heeeel erg lekker.....
Ik heb het 1 uur en 15 minuten zachtjes laten koken in het blikje en nu het afgekoeld is heb ik het open gemaakt.
Licht bruin gekleurde melk........

Balen!! Wat kan ik fout hebben gedaan?? Ik was met de zoekfunctie wat aan het lezen en zag dat sommigen het blikje veel langer laten koken? Zou dat het zijn?

Kan ik er nu nog iets mee? Kan ik het alsnog al roerende in een pannetje maken?

2

Re: Help!? Dulce de leche mislukt, nog helemaal dun

Had ik laatst ook dat het na vijf kwartier nog dun was en licht bruin. Vervolgens anderhalf uur gedaan en toen was het perfect. Oorzaak waarschijnlijk dat het toch te kort is geweest.

3

Volgens mij kun je het ook in de oven doen. Melk in een ovenschaal gieten en dan in de oven dik laten worden. Heb het zelf nooit gedaan dus ik zeg even googlen. Dan kun je dat alsnog doen met het al geopende blikje.

Ik kook hem zelf altijd tegen de 2 uur, en dan laat ik het blikje samen met het water helemaal afkoelen..meestal gewoon een nachtje. Dan is hij perfect.

4

ik heb ooit ergens gehoord gelezen dat het minimum zo'n twee uur is...

Taartse !!!!!
Groetjes Marijke

5

Nou dan ga ik van de week maar weer een blikje halen en zal het er eens langer in laten liggen :D
Ben nog steeds heel erg benieuwd hoe het smaakt..........
Ga met deze nog even proberen of ik het idd door verwarmen nog goed krijg.
bedankt voor jullie hulp!

6

Je kunt het heel lang laten koken. Ik laat het wel 3 uren op staan. Beter wat langer dan zo kort. Als je het 5 uren laat staan wordt het echt een dikke pasta van caramel.

Greetz Keet

7

cassie schreef:

Nou dan ga ik van de week maar weer een blikje halen en zal het er eens langer in laten liggen :D
Ben nog steeds heel erg benieuwd hoe het smaakt..........
Ga met deze nog even proberen of ik het idd door verwarmen nog goed krijg.
bedankt voor jullie hulp!

Inderdaad langer in het water laten, zorg dat het blikje de hele tijd volledig onder water staat. Af en toe water aanvullen.

Helemaal OT: wat een leuke site heb je met 2e hands spulletjes. Ik heb net de kerstkoekjesuitstekers besteld.

Groetjes, Elly

8

Elly67 schreef:

Helemaal OT: wat een leuke site heb je met 2e hands spulletjes. Ik heb net de kerstkoekjesuitstekers besteld.

Dankje voor het compliment! Die uitstekers zijn leuk ja, ik heb ze dubbel vandaar dat ik deze weg doe. Ik wil met de kerst wel de resultaten zien hoor! :D :D
Maar als ik straks thuis ben zal ik je even terug mailen hoor!

9

Je kunt het ook gewoon in een pannetje doen en heel lang laten koken.
Het nadeel is wel dat je al die tijd moet blijven roeren.

10

Ik heb ooit de fout gemaakt dat ik geen water bij heb gedaan tijdens et koken.. Dus de stond niet de hele tijd helemaal onder.  Ik maak et nu altjid in een hele diepe soep pan.  Dan hoef ik niet zo veel aan de water te denken ;)
Gewoon in een pan kan ook... maar leuk is anders.. of je moet et echt leuk vinden om een uur destaan roeren.
Oh en je kan et ook van verse melk en suiker maken hahahaha.

11

cassie schreef:
Elly67 schreef:

Dankje voor het compliment! Die uitstekers zijn leuk ja, ik heb ze dubbel vandaar dat ik deze weg doe. Ik wil met de kerst wel de resultaten zien hoor! :D :D

Of course http://hondenhuys.nl/forumsmilies/s34.gif

Groetjes, Elly