1

Onderwerp: Help!

Hallo,

Ik ben van plan om over twee weken mijn eerste echte marsepeintaart met chipolatavulling te maken. Omdat ik dus totaal geen ervaring heb heb ik wat vraagjes:
- Op de site staat wel hoe je chipolatavulling maakt, maar ik kan niet echt een goede uitleg vinden over welke taartmix (of biscuitmix) ik het beste kan gebruiken
- Heb ik nog bepaalde hulpstukken nodig voor een standaard chipolatataart?
- Zou iemand me kunnen vertellen welke spullen ik in ieder geval nodig heb uit de webshop?
-Zijn er nog andere dingen die ik

2

Re: Help!

Hoi,
-Voor biscuitmix gebruik ik altijd die van de webshop. Vind ik super. Als je je aan het recept houdt die op de verpakking staat dan kan hij eigenlijk niet mislukken.
-Spullen die je nodig hebt zijn om te beginnen natuurlijk een bakblik hihi. Zover was je waarschijnlijk zelf al. Verder een mixer en een spatel om de mix in de vorm te scheppen en glad te strijken. Zelf snij ik de lagen altijd met een scherp broodmes maar er zijn ook heel veel dames die de taartmes van de webshop super vinden om te gebruiken. Een deegroller voor de marsepein niet te vergeten.
-Ik raad aan om zeker een smoother mee te bestellen. Dat is om je marsepein mee glad te strijken. Krijg je mooie strakke taartjes mee. Een gereedschapsetje om figuurtjes mee te vormen is ook wel handig. Verder is crisco heel handig om in huis te hebben. Dat is een soort vet waarop je je marsepein kan uitrollen zodat hij niet blijft vastplakken. Ook te bestellen op de webshop. Verder zou ik nog een paar leuke bloemen of vlinderuitstekers meebestellen. Altijd leuk om te hebben. Ikzelf heb inmiddels zo'n beetje de hele webshop in huis maar met de dingentjes die ik heb genoemd kom je al een heel eind.
- Vergeet je gevulde taart niet met botercr

3

Re: Help!

Bij de FAQ staan bijna al de aantwoorden..
En anders ff de zoek functie gebruiken met zoek term beginner ;)