1

Onderwerp: Pokemon chocotaart voor een meisje

Na de ganache taart voor mn vader weer een nieuw chocolade experiment.
Ik vond Ganache echt tegenvallen. Ik hou er niet zo van dat het zacht blijft.

Nu dus een chocolade taart met gekristaliseerde chocola. Zo blijft het lekker knapperig. Allleen het strak afsmeren ging me niet goed af. Iemand tips?

Ik had de opdracht een chocolade Pokemontaart te maken voor een meisje.
Ik heb zelf 2 dochters, maar heb helemaal niks met Pokemon. Heb er dus toch een meisjesdraai aangegeven en ik vind hem zelf heel leuk geworden.
Ze komen hem straks ophalen dus ik ben benieuwd.
http://i38.tinypic.com/fkt94o.jpg

http://i38.tinypic.com/282mc79.jpg

Gevuld met een laagje ganache en zwitserse room en viervruchtenjam.

Bedankt voor het kijken

2

Re: Pokemon chocotaart voor een meisje

leuk gedaan

Veel liefs Rafaëla

3

Leuke taart!

4

die is ook leuk hoor.....

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

5

Ooooooooooo wat een mooierd!

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

6

Hallo Yessie,
ik ben even aan het rondsnuffelen op het forum om inspiratie op te doen voor een pokemon taart voor mijn zoon.
Je hebt een hele mooie taart gemaakt hoor, ik hoop dat die van mij ook goed gaat lukken!
Je vraagt hoe je chocolade goed glad kan afsmeren.
Ik ben nog maar een beginner hoor maar heb laatst een boek gekocht van "planet cake" daar maken ze alles met ganache, afsmeren en vullen, ik heb zelf 200 gram pure chocolade gemengd met 200 ml slagroom en een hele dag in de koelkast gezet. De chocolade werd echt vrij hard en na even iets opwarmen in de magnetron (de dikte moet ongeveer zijn zoals chocoladepasta in de zomer :-) heb ik de taart afgesmeerd met de ganache m.b.v paletmes, niet superglad afgestreken maar eerst even wat uit laten harden en dan met een warm paletmes afstrijken, je krijgt dan echt een heel glad resultaat.
Hierna heb ik de taart even koel weggezet zodat de ganache weer lekker hard werd om hem vervolgens te bekleden met marsepein/fondant (ik heb wel eerst de taart heel dun ingesmeerd met verdunde abrikozenjam, dan blijt het goed plakken) Alle tips komen uit het boek cake en taartdecoraties van Paris Cutler.
Nou ja ik hoop dat je er wat mee kunt!

groetjes Bianca

Heb jij je al aangemeld als vrijwilliger voor Icing Smiles?? We are baking a difference!!  Voor meer info kijk op
icing smiles

7

Pienemien schreef:

Hallo Yessie,
ik ben even aan het rondsnuffelen op het forum om inspiratie op te doen voor een pokemon taart voor mijn zoon.
Je hebt een hele mooie taart gemaakt hoor, ik hoop dat die van mij ook goed gaat lukken!
Je vraagt hoe je chocolade goed glad kan afsmeren.
Ik ben nog maar een beginner hoor maar heb laatst een boek gekocht van "planet cake" daar maken ze alles met ganache, afsmeren en vullen, ik heb zelf 200 gram pure chocolade gemengd met 200 ml slagroom en een hele dag in de koelkast gezet. De chocolade werd echt vrij hard en na even iets opwarmen in de magnetron (de dikte moet ongeveer zijn zoals chocoladepasta in de zomer :-) heb ik de taart afgesmeerd met de ganache m.b.v paletmes, niet superglad afgestreken maar eerst even wat uit laten harden en dan met een warm paletmes afstrijken, je krijgt dan echt een heel glad resultaat.
Hierna heb ik de taart even koel weggezet zodat de ganache weer lekker hard werd om hem vervolgens te bekleden met marsepein/fondant (ik heb wel eerst de taart heel dun ingesmeerd met verdunde abrikozenjam, dan blijt het goed plakken) Alle tips komen uit het boek cake en taartdecoraties van Paris Cutler.
Nou ja ik hoop dat je er wat mee kunt!

groetjes Bianca

H