1

Onderwerp: taart bakken

Hoi allemaal,

ik ben pas begonnen met taarten maken...alleen op een of andere manier lukt het mijn niet dat mijn taart mooi hoog wordt. Ik gebruik de standaard biscuit mix en alleen eieren doe ik erbij. Kan iemand mijn helpen wat ik nou precies fout doe? Ik heb pas 1 workshop gedaan. En eind december start ik pas echt...maar ik vindt het zo leuk om alvast te beginnen alleen mijn taart komt niet mooi hoog tot het rand maar het blijft plat.... sneu he! vindt dit toch wel genant om te melden...maar hoop toch dat iemand mijn tip kan geven.

Alvast bedankt.
nieuweling Daantje

2

Re: taart bakken

Vertel eens even: hoe groot is je vorm, doorsnede? En hoeveel mix gebruik je? Wat is de temp waar je hem op bakt? En hoelang?

Nu is er zo weinig info zodat we je niet kunnen helpen.

Volg je hart...want dat klopt!

3

en verhoog je je bakring met bakpapier?

4

Hoi,
tjeetje wat snel de antwoorden ik zat nog te snuffelen hoe de site werkt...

doorsnee is 24 bij 24 en heb 330 gram mix gebruikt, 33 ml water en 5 eieren, oven stand op 180 graden en het heeft ruim half uur in de oven gestaan. ik heb geen bakpapier gebruikt. Is dat handig dan? De taart snel smaakte goed daar was echt niets op aan te merken uiteindelijk hebben mijn kinderen die leuk versierd met fondant. MAar alleen jammer dat het gewoon niet hoog was als de vorm.

Hebben jullie misschien nu genoeg info? Alvast bedankt voor de antwoorden

5

oh en wat ik ook heb gedaan ik heb wel alles netjes in de vorm verdeeld? erg he! ben echt nog beginner... maar zulke mooie taarten zie ik van iedereen! Dat ik zo graag wil beginnen en doen kan niet wachten. Workshop barbie taart maken heeft erg verslavend gewerkt!

6

miekido schreef:

en verhoog je je bakring met bakpapier?

hoi helpt dat denk je met bakpapier?

7

UHm....eens ff denken. Ik zet de oven altijd op 170 graden. Ik heb de eieren op kamertemperatuur. Bij 25x25 gebruik ik 6 eieren en 396 gram mix

Volg je hart...want dat klopt!

8

Dank je wel ik ga het gewoon zondag weer proberen anders weet ik het ook niet. Doe volgens het boekje want had ook voor de zekerheid hele site doorgenomen en heb het ook ruim 8 a 9 min. gemixt.

Elk geval bedankt voor je reactie en ik laat het je nog weten. Proberen proberen he, dan komt het denk ik wel goed, gewoon oefenen.

dank je.

9

Je kunt eerste de eieren mixen en daarna pas de mix erbij doen.
Ook de temperatuur van de oven op laten lopen zorgt erbij mij voor dat ik hogere kapsels krijg. Laat de temperatuur vanaf 140

10

Door je bakring te verhogen stopt het niet met rijzen nabij de rand, maar gaat het nog even door..

11

HOE heb je gemixt ?

Ik ben zelf namelijk een keer zo dom geweest om
met deeghaken in de mixer de biscuit-mix te kloppen... :(
toen werd de biscuit ook maar 1,5 cm hoog!

(hartige) taarten bakken is een grote hobby van mij !
Helaas niet veel tijd momenteel..

12

De hoeveelheid die je gebruikt is wel goed voor 24 cm rond.
Heb je je eieren goed op kamertemperatuur gehad? Evt. eerst nog een paar min. in een bakje heel warm water leggen.
Ik mix met de gardes 8

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

13

Boska schreef:

De hoeveelheid die je gebruikt is wel goed voor 24 cm rond.

Maar er staat 24X24.... Dat zou dus vierkant zijn, en dan is het niet genoeg :think:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>