1

Onderwerp: Vlaaivormen?

Hooi dames!

Ik ben al dagen op zoek naar een vlaaivorm van 23 cm maar kan m echt nergens vinden!
Iemand enig idee waar ik 'm kan kopen?

Bedankt!!

Groetjes Mariska!

2

Re: Vlaaivormen?

Je bedoelt vlaaivormen van plaatstaal? Ik heb die ooit eens bij aveve gekocht, ergens in het zuiden van het land, want hier (in Amstrdam) heb ik ze nog niet gevonden. Ze bakken als een tierelier moet ik zeggen.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

3

Jaa ik zoek me rot.. je hebt hier in de buurt alleen maar grote vormen van 28 cm..

Zou deze ook goed zijn om een vlaai in te bakken?
http://www.nisbets.nl/products.asp?code … gr_id=1286

Groetjes Mariska!

4

Hallo,

Het is handiger als je een vlaaibodem neemt met een losse bodem i.v.m het uit de vorm krijgen. Zeker handig als je rijstevlaai wilt bakken. De maat die je gewoon in de winkel koopt is inderdaad groter. Ik denk dat je bij Aveve de meeste kans van slagen hebt. Zal ook eens hier rondkijken voor je.

gr. Tasch

5 Laatst bewerkt door anotschka (06-11-2009 19:08)

Die bovenstaande zou ik niet nemen om vlaai in te bakken. Als je met zo'n ribbelrand wilt, is het inderdaad handiger om een losse bodem te hebben. Scheelt een hoop gedoe. Ik heb met een gladde rand en die is wel vast maar dan dus van plaatstaal. Ik maak altijd vlaaibodems van gistdeeg en dan is dat plaatstaal heel handig, zeker als het eenmaal is ingebakken. Mocht je nu een bodum maken van hard wener of korstdeeg of iets dergelijks dan is zo'n geribbelde antikleef vorm wel handig maar dan echt met een losse bodem.  Zo'n vorm met losse bodem hebben ze wel in de betere kookwinkel meestal. Succes met je zoektocht.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

6

Ik heb geen idee, maar ik denk dat je naar bakken en vullen mag, dan krijg je misschien  meer antwoorden. Ik rapporteer hem wel even.

Groetjes, Suzanne
"I'm not an addict, maybe that's a lie..."

7

ik heb ooit een vlaaivorm met lossen, glazen bodem met geribbelde rand bij de lidl gekocht,voor weinig geld. Ik gebruik hem voor hartige taarten, shortbread.  Voor vlaaien (van gistdeeg)gebruik ik wel een plaatstalen, maar volgens mij moet Dus even de lidl in de gaten houden

8

Ik heb een ronde vlaaivorm van 23 cm met losse bodem..als ik me niet vergis heb ik die gekocht bij Betsies kookwinkel in Utrecht. Bij Dille en Kamille hebben ze ook verschillende maten met losse bodem, misschien ook de moeite waard om even een kijkje te nemen!

Ik heb eens zoiets gekocht bij de Action,weet alleen de maat niet!!
Groetjes Darlene

10

Een beetje grote V&D heeft ook best veel bakspullen en de Bijenkorf doet tegenwoordig ook aardig mee op dit gebied, maar of ze kleintjes hebben????
Aveve had inderdaad in maastricht ook veel bakspul. en zelfs Ikea heeft de nodige spullen.

Ik heb je een e-mailtje gestuurd, want ik denk dat ik het adres hier niet mag vermelden.

12

nu kijk ik op de site van de lidl en vanaf 9-11 hebben ze in de aanbieding. oke ik weet niet of je er wat aan hebt maar voor deze prijs valt het te proberen.
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl … x_8713.htm
0,99ct (maar helaas wel weer 28cm)

13

Olga'74 schreef:

nu kijk ik op de site van de lidl en vanaf 9-11 hebben ze in de aanbieding. oke ik weet niet of je er wat aan hebt maar voor deze prijs valt het te proberen.
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl … x_8713.htm
0,99ct (maar helaas wel weer 28cm)

dit is een vorm voor een bodem te bakken, van biscuitdeeg zeg maar, waar je dan vers fruit na afloop oplegt.

Je zou eens bij blokker kunnen kijken, hier verkopen ze ze gewoon. Maar dan praat ik wel over limbo land haha!!

enne waarom 23 met 28 heb je lekker meer vlaai(ik bak met 30 als ik vlaai bakhttp://cdn.content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/000203F2.gif

Groetjes Sandra