1

Onderwerp: Tips voor puzzelen

Ik zoek goede tips om te puzzelen. Heb al wat dingen gelezen over 2x kleurplaat uitprinten, 1 daarvan verknippen, en dan op de andere die in een insteekhoes zit, neer leggen. Maar hoe krijg je hem dan op de taart?

Na een eigen gemaakte taart wil je nooit meer iets anders....
Groetjes Claudia

2

Re: Tips voor puzzelen

Het insteekhoesje boven de taart houden en dan voorzichtig het hoesje afrollen.

3

Hoe krijg ik dan het beste zwarte randjes, oogjes en snorharen (hello kitty)

Na een eigen gemaakte taart wil je nooit meer iets anders....
Groetjes Claudia

4

insteekhoes met puzzel en al in de vriezer, puzzel wordt mooi hard en je legt hem zo op de taart. Kan je ook nog een beetje schuiven! Randjes, snorharen met een sugargun!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

5

Of heeeeeele dunne sliertjes rollen met je vingers als je geen sugargun hebt :).

Groetjes, Conny

6 Laatst bewerkt door ChantalS (05-11-2009 22:41)

Ik print hem 3 keer uit, dan kun je er nog 1 verknippen voor details (bv. een bloem, strik).
Oogjes hele kleine bolletjes maken, voor de snorharen en randjes hele dunne draadjes uitrollen of met de Sugargun.
Ik doe het plaatje een paar minuten in de vriezer en dan kun je hem heel makkelijk op de taart leggen.

7

Je kan met een smoother mooie rechte rolletjes maken als je geen sugargun hebt. Oogjes een klein bolletje maken en dan voorzichtig plat drukken. Ik print het plaatje ook 3x uit als je wat meer 3d in moet of als er wat meer naar voren moet steken. Bij Hello Kitty heb je niet heel veel 3d nodig. Bij mijn Dora heb ik het haar in 3 lagen gemaakt. Haar aan de achterkant dan hoofd erop en dan haar aan de voorkant.

Ik heb een cursus puzzelplaatje gedaan en dat was erg interessant, want ik weet nu hoe je naar een plaatje moet kijken en moet gaan knippen.

Wat ook handig is om het plaatje in de gewenste kleur uit te printen of even in te kleuren met potlood. Dan kan je ook beter zien welk onderdeel welke kleur heeft.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.