1

Onderwerp: Ode aan de bakspray

Jeetje dat ik NU PAS de bakspray heb ontdekt! Ja ja ik weet het heeft hier al diverse keren gestaan dat het ideaal spul is. Maar krent als ik ben dacht ik: waarom dure bakspray gebruiken als het met boter en bloem ook gaat. Maar onlangs is er bij ons in de buurt op de Rijneke Boulevard een hobbywinkel geopend, en daar hebben ze ook wat bakspulletjes. (oa kleurstoffen en wat plungers van wilton) Eigenlijk had ik niets nodig maar die jongen had zo enthousiast uitleg gegeven dat ik toch maar wat meenam. En dat was dus de bakspray. Nu wil ik dus nooit meer zonder! Zelfs in de super grote blanda schaal werkt het super. Plopperde plop hij valt er zo uit zonder aankoeksels! Dus bij deze meiden: niet krenten gewoon kopen!!!

groetjes Colinda                                mijnalbum/ taartjes en Co
taartjes en Co: jammie jammie lekker lekker!!!

2

Re: Ode aan de bakspray

ik gebruik het altijd ideaal

3

Schrijf ik ook maar gelijk ff m'n reactie erbij...

Ooit al eens de bakspray van Sonneveld gebruikt??
die is zo goed en je kan er heeeeeeel lang mee doen....

Men heeft vaak genoeg oog om werk te kraken, maar zelden hand genoeg om beter werk te maken.

4

Ik gebruik altijd Criscovet :)

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

5

Gewoon je bakvorm met Criscovet invetten dan?
Ik wil namelijk ook wat anders dan bakpapier..Alleen de bakspray kan ik niet gebruiken i.v.m allergie

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

6

Ja gewoon het bakblik insmeren met Crisco en niks anders. Mijn biscuits komen er mooi uit :)

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

7

dreeguiljam schreef:

hoe ziet die eruit? mijn man werkt bij een bedrijf die sonneveld heet wie weet komt het wel bij hem vandaan :)

8

Almie schreef:

Ik gebruik altijd Criscovet :)

Dat is ook nieuw voor me. Goh, zo samen weten we toch veel bij elkaar! Ideaal dit forum!

9

Hier ook een fan van de bakspray, heb nooit anders gebruikt!! Wat makkelijk doe ik makkelijk ;)

Ik vind dat je van bakspray zo'n ontzettend vette keuken krijgt. Die nevel slaat overal neer. Sprayen jullie buiten jullie vormen in? Ik gebruik vloeibare bakboter van bleuband en strijk die uit met een kwast.

11 Laatst bewerkt door dreeguiljam (06-11-2009 18:49)

jolanda80 schreef:
dreeguiljam schreef:

hoe ziet die eruit? mijn man werkt bij een bedrijf die sonneveld heet wie weet komt het wel bij hem vandaan :)

Donkergroen het heet pancoating om precies te zijn. Sonneveld Papendrecht. www.sonneveld.com

Men heeft vaak genoeg oog om werk te kraken, maar zelden hand genoeg om beter werk te maken.

12 Laatst bewerkt door jolanda80 (06-11-2009 18:56)

dreeguiljam schreef:
jolanda80 schreef:
dreeguiljam schreef:

Donkergroen het heet pancoating om precies te zijn. Sonneveld Papendrecht. www.sonneveld.com

hmm hubbie moet maandag maar eens ff voor mij gaan babbelen op het werk. het is idd van zijn bedrijf ik wist helemaal niet dat ze dat verkochte.

13

Hoi,

Is die hobby winkel wat?
ik las het in de krant.. maar heel veel taartspullen hebben zE toch niet?

gr
Jeannette

Groetjes Jeannette

14

Thea Berndsen schreef:

Sprayen jullie buiten jullie vormen in? Ik gebruik vloeibare bakboter van bleuband en strijk die uit met een kwast.

Ik spuit altijd even boven de gootsteen in: geen prbleem als er wat naast dwarrelt :)
( Wat overigens nauwelijks gebeurd :think: )

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

15

Thea Berndsen schreef:

Ik vind dat je van bakspray zo'n ontzettend vette keuken krijgt. Die nevel slaat overal neer. Sprayen jullie buiten jullie vormen in? Ik gebruik vloeibare bakboter van bleuband en strijk die uit met een kwast.

Ik spray idd buiten want anders is dus alles vet. Mijn vloer werd ook spek glad, leek wel een ijsbaan hahah

16

Jeannette schreef:

Hoi,

Is die hobby winkel wat?
ik las het in de krant.. maar heel veel taartspullen hebben zE toch niet?

gr
Jeannette

Beetje late reactie:
Het is wel een hele leuke winkel en groot ook. Ze doen ook allerlei workshops en kinderpartijtjes. (geen taart workshops) Ze hebben wel wat spulletjes, maar de meeste dingen had ik al  :o
Maar ze hebben wat kleurstof van wilton. Wat uitstekers. Een pakketje met fondant in diverse kleurtjes. Die arabische krullen die je op je taart kan drukken (weet ff de naam niet meer), taartzaag, van die tubes met gekleurde glazuur, zo'n cupcake standaard. Meer weet ik ff niet meer.

En verder heeeeeel veel voor alle ander hobby's.

17

Bakspray dus.... goede tip!
Ik gebruik altijd roomboter en toen dat op was heb ik wel eens crisco gebruikt...maar dat werkt bij mij dus niet zo. Misschien dat ik er te weinig van heb gebruikt... zou kunnen.

18

ik ben ook verkocht aan de bakspray, ideaal

Pluk de dag !!!

Hahahahaha, hier ook een giga krent !
Ook gewoon boter dus en bloem , maar idd af en toe lukt het niet zo soepel.
Misschien toch maar eens proberen.....

Groetjes cindy

Groetjes Cindy
Live,life,love,laugh and bake cakes!

20

Ik zweer bij bakspray! Nadeel is wel dat het erg nevelt en de tegelvloer er lekker glad van wordt... :( Ben wel een giga hard op mn giecheltje gevallen nadat ik een aantal taarten achter elkaar gebakken had, haha!

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

21

Ik spray altijd buiten de bakvormen in.

Ze zijn mooi om naar te kijken.
Maar te lekker om te laten staan.

22

Grappig dat jullie zo enthousiast zijn. Ik kan er dus helemaal niks mee, krijg standaard een lucht rand onderin de vorm, en dat heb ik niet met boter en bloem. Dan dus maar iets meer werk...

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

23

Dus als jullie die bakspray nemen om de vormen in te spuiten gebruiken jullie dan ook nog bloem om de vorm in te bloemen?
Groetiesssssss

24

Liene schreef:

Gewoon je bakvorm met Criscovet invetten dan?
Ik wil namelijk ook wat anders dan bakpapier..Alleen de bakspray kan ik niet gebruiken i.v.m allergie

25

ik vind het ideaal, maar ik mag het niet meer gebruiken van vriendlief ;)

alles wordt zo onwijs vies door die nevel, en ik krijg het niet van m'n siliconen bakvormen af :S

Berichten [ 25 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Ode aan de bakspray