1

Onderwerp: hoe stapelen??

ik wil een stapeltaart maken van een eerste laag in gewone ronde vorm en hierop een "bal"

De bal maak ik van twee blandavormen met een kartonnetje  er tussen (als dat zo kan....)?

Hoe zet ik de bal dan vast op de ondertaart?
Een lange houten pin?

Ik heb een plaatje van wat de bedoeling is maar staat tussen mijn afbeeldingen en ik weet niet hoe ik deze hier kan plaatsen..

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2

Re: hoe stapelen??

Ik had laatst een pokemonbal ook op die manier gemaakt en die bleef eigenlijk vanzelf staan maar ik had de onderkant wel een beetje plat afgesneden zodat hij een stapunt had. Maar voor de zekerheid kun je er inderdaad nog een lange pin in doen. Ik weet niet of hij ergens heen moet maar ik zou hem wel apart vervoeren, dat de mensen hem zelf gewoon ter plekke weer even op het taartje zetten.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

3

anotschka schreef:

Ik had laatst een pokemonbal ook op die manier gemaakt en die bleef eigenlijk vanzelf staan maar ik had de onderkant wel een beetje plat afgesneden zodat hij een stapunt had. Maar voor de zekerheid kun je er inderdaad nog een lange pin in doen. Ik weet niet of hij ergens heen moet maar ik zou hem wel apart vervoeren, dat de mensen hem zelf gewoon ter plekke weer even op het taartje zetten.

ik wil mee doen aan een wedstrijd en de taart moet dus wel te vervoeren zijn of op lokatie in elkaar te zetten zijn.

Ik denk dat ik idd een maisprikker in de ondertaart prik en hierop de bal zet tot de helft( tot aan het kartonnetje.

4

Dan zou ik hem ook vastzetten anders rolt hij er misschien toch van af en dat is jammer. En voor de wedstrijd moet hij ook op zijn plek blijven zitten natuurlijk. Succes met de wedstrijd. Laat je nog even weten wat het geworden is?

5

anotschka schreef:

Dan zou ik hem ook vastzetten anders rolt hij er misschien toch van af en dat is jammer. En voor de wedstrijd moet hij ook op zijn plek blijven zitten natuurlijk. Succes met de wedstrijd. Laat je nog even weten wat het geworden is?

o dat duurt nog wel een paar 2 maanden haha
ik ben altijd in mijn hoofd al snel aan het brainstormen vandaar mijn vraag.
Dan weet ik dat dit uit te voeren is en kan ik weer verder verzinnen met de uitvoering hiervan

merci!

6

Je kunt niet vroeg genoeg beginnen. Je kunt ook nog even aan Katja (kadokhe)vragen die had bij taart en trends volgens mij het helal gemaakt met allemaal bollen op elkaar dus die weet vast ook wel hoe het moet. We zien het resultaat over 2 maanden.