Onderwerp: gestencilde cakejes
Als je "even snel" leuke cc's nodig hebt is dit een goede oplossing!
Cakejes, marsepein, icing en een stencil en klaar ben je! Misschien niet een creatief hoogstandje, maar 'k vond 't wel een leuk resultaat...

Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » gestencilde cakejes
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Als je "even snel" leuke cc's nodig hebt is dit een goede oplossing!
Cakejes, marsepein, icing en een stencil en klaar ben je! Misschien niet een creatief hoogstandje, maar 'k vond 't wel een leuk resultaat...

Ik vind het een ontzettend leuk resultaat!!!!!
Heeeeell erg leuk!
Welk stencil heb je gebruikt? 
Errug schattig! Mooi!
heel erg leuk, goed idee
heb je gewoon een dun laagje icing erop gesmeerd??
ik vind ze ook prachtig!
geen creatiefje hoogstandje??
Ik vind dit toch wel echt hele mooie cc's!
Heel mooi!
ik vind ze heel stijlvol hoor. how to!
zijn ergg leuk!!!
SUPER!! waar heb je de stencils vandaan?
Prachtig gewoon, heb je ze gestencild op de cakejes? Of vooraf?
wouw...geweldig
ik vind dit wel een creatief hoogstandje hoor.
Ik vind ze super maar waar haal je nu zo een stencil, ik heb al zitten zoeken maar kan het niet vinden (alleen voor chocolade), wil je me daar misschien een mailtje over sturen????
o, super! Ben ook wel benieuwd naar het stencil!
Hartstikke mooi !!! Hoe werkt het dan, de icing over de stencil heen smeren? of in de openingen spuiten?
Oh, ik vind het ook supermooi, en netjes afgewerkt hoor! Ik heb het laatst ook eens geprobeerd ( was wel met een niet-flexible stencil, geen aanrader
), maar het valt nog niet mee om het zo netjes te krijgen! 
deze technique staat bij mij ook nog steeds op m,n lijstje , ik vind ze super mooi eruit zien .
Wauw! Ik vind ze schitterend! En chic!
Zou het zeker graag eens namaken.
Ben dus ook h
Ontzettend gaaf resultaat
volgens mij zijn die van Bien heb zoiets op de beurs gezien...
Erg gaaf..
Nou ik kan maar 1 ding zeggen.............kom maar op met die howto ahhha
Vind ze helemaal geweldig en wil ook wel graag weten hoe je deze hebt gemaakt!!
oehh...mooi!
Hahaha, wat leuk, al jullie enthousiaste reacties! 
Een how to, jeetje, eigenlijk ben ik maar gewoon aan de slag gegaan.
'k Zal proberen 't duidelijk uit te leggen.
-Maak redelijk stevige icing. ('t Smeer wel niet zo lekker maar 't resultaat is wel 't mooist, te dun gaat uitvloeien)
-Rol je marsepein/fondant uit zoals normaal
-Smeer de onderkant van je stencil dun in met crisco, dat geeft een goede hechting op de marsepein en voorkomt doorlopen van de icing onder je stencil!
-Leg je stencil op je uitgerolde marsepein
-Dan met je paletmes wat icing op je stencil aanbrengen en dit uitsmeren tot een egaal laagje.
-Vervolgens haal je 't stencil van je marsepein, steekt een rondje uit en tadaaaa: 't verbluffend snelle en leuke resultaat!
Tip: voordat je een rondje uitsteekt eerst je marsepein van de ondergrond loshalen en op stukje bakpapier leggen ofzo, anders moet je 't rondje alsnog wat lostrekken en dit beinvloed je patroon. Dan gelijk op 't cakeje leggen want als je te lang wacht gaat de icing stollen en breekt 't als je 't optilt.
De stencil heb ik bij Petra van Taart & Decoratie gekocht, even zoeken op "stencil" en je ziet er v
Ze zijn super!! Zien er erg chic uit! 
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » gestencilde cakejes